HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 6.5" eller 7" med bra bas sökes
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mjon
Member

316 Posts

Posted - 2003/01/12 :  20:30:16  Show Profile Send mjon a Private Message
Söker en 6.5" eller 7" som inte är alltför dyr (max 7-800:-) men som är bra på att spela bas. Den behöver inte ha bra mellanregister för jag kommer att dela den vid omkring 2-300 Hz. Har ni några bra förslag?

Om priset på Vifa PL18 vore samma som i t.ex USA så vore den ett bra alternativ tror jag. Lite surt att den kostar 1095:- i Sverige när den bara kostar 64-65 dollar (vet inte om det är med eller utan skatt) i USA...

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/01/12 :  20:45:33  Show Profile Send Nagref a Private Message
Epkpeng kan nog erbjuda den till ett bättre pris...

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

mjon
Member

316 Posts

Posted - 2003/01/12 :  22:14:21  Show Profile Send mjon a Private Message
Kanske det men jag har för mig att han skrev ett pris för ett tag sedan angående HF-LS 1 (eller vad det nu kallas) projektet som ska använda PL18. Tror att det var strax under 1000:- eller något liknande och det är fortfarande för detta element tycker tycker jag. Speciellt med tanke på att man kan få ett par SS-8545 för 2200:-. Det är ju nästa samma pris (Hifikit) på elementen i Vifas PL serie som motsvarande Scan Speak. Tror inte att jag väljer Vifa om valet står mellan dem...
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/01/12 :  22:57:56  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

925 kr per PL18 har jag skrivit. Det är ett pris som ligger lite över vad Vifa normalt tar för sina 6.5'or, historiskt sett.

Jag vet inte idag exakt hur bra elementet är...Men det verkar lovande tycker jag av det vi kommit fram till från papprena.

Om du är intresserad av Scan Speak eller Vifa, får du naturligtvis maila mig på:
info@engelholmaudio.com

På vilka grunder väljer du 8545 före PL18?

// Pär E
Go to Top of Page

mjon
Member

316 Posts

Posted - 2003/01/12 :  23:39:55  Show Profile Send mjon a Private Message
Tjena!

Jag ska som sagt ha den som ren bas och jag vet i dagsläget ingen 7" bas som spelar just bas bättre än SS-8545(k). Inte för det priset i alla fall. Av vad jag har sett och hört av andra så ska PL18 vara ett bra element men inte i samma klass som SS-8545. Har dock inte testat Vifan själv så vad vet jag?! 925:- var i och för sig inte ett så dumt pris men jag ska kolla runt en stund till innan jag bestämmer något.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000