Söker en 6.5" eller 7" som inte är alltför dyr (max 7-800:-) men som är bra på att spela bas. Den behöver inte ha bra mellanregister för jag kommer att dela den vid omkring 2-300 Hz. Har ni några bra förslag?
Om priset på Vifa PL18 vore samma som i t.ex USA så vore den ett bra alternativ tror jag. Lite surt att den kostar 1095:- i Sverige när den bara kostar 64-65 dollar (vet inte om det är med eller utan skatt) i USA...
Kanske det men jag har för mig att han skrev ett pris för ett tag sedan angående HF-LS 1 (eller vad det nu kallas) projektet som ska använda PL18. Tror att det var strax under 1000:- eller något liknande och det är fortfarande för detta element tycker tycker jag. Speciellt med tanke på att man kan få ett par SS-8545 för 2200:-. Det är ju nästa samma pris (Hifikit) på elementen i Vifas PL serie som motsvarande Scan Speak. Tror inte att jag väljer Vifa om valet står mellan dem...
Jag ska som sagt ha den som ren bas och jag vet i dagsläget ingen 7" bas som spelar just bas bättre än SS-8545(k). Inte för det priset i alla fall. Av vad jag har sett och hört av andra så ska PL18 vara ett bra element men inte i samma klass som SS-8545. Har dock inte testat Vifan själv så vad vet jag?! 925:- var i och för sig inte ett så dumt pris men jag ska kolla runt en stund till innan jag bestämmer något.