HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Audioquest Caldera högtalarkablar, BFA silverbanan
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

24U
Member

883 Posts

Posted - 2009/10/20 :  23:25:38  Show Profile Send 24U a Private Message
Hej! Vill pröva att sälja mina fina högtalarkablar Audioquest Caldera med längden 2 x 3 meter, BFA silverbananer i båda ändar och i singel wire-utförande. Det är rejäla, manliga kablar i ett utmärkt skick, där kartong, filmrullen i plåt, de små sammetspåsarna till kabeländarna och handskarna med polermedlet för silverbanarna är kvar.
Ljudet är kontrollerat utan en massa imponatorgrejjor för sig, men när musiken så påkallar och man har muskler nog i förstärkariet trillar man nästan av stolen av dynamiken när den visar vad den kan. De känns väldigt osynliga, blir inte överbasiga eller överskrälliga i toppen utan släpper in det som artisten avsåg på skivan. Mycket bra kabel och klart mer min smak än ex v Pikes Peak ur de senare serierna. Om Du vill kolla bildlänken måste Du klicka på knappen till vänster som heter Earth feature serien, så kommer valmeny upp som innehåller Caldera.
Observera att denna kabel tillhör de finare i sortimentet och kostade för mellan 12.000:- och 13.000:- per par för denna längden. Helt annan kaliber än ex v CV-4 Bedrock, Gibraltar och andra som man mer normalt ser. Säljes ytterst motvilligt, men plågsamt medveten att jag måste hitta något som drar klangen lite mörkare pga mitt nya lyssningsrum. Haft den länge och är mycket förtjust i den, så det vore skoj om den går till någon som är en entusiast eller galning, beroende på vilken åsikt man själv har...

Tänkte mig 4.000:- för dem.

Bildlänk: http://www.audioquest.com/archive/index.html

https://www.facebook.com/stefanstudio
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000