HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 DIY-slutsteg X-SOZ
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7974 Posts

Posted - 2009/10/19 :  13:27:07  Show Profile Send Fuling a Private Message
För att minimera storleken på mitt kommande flyttlass slumpar jag bort mitt DIY X-SOZ slutsteg. Byggd enligt första schemat i denna länk: http://www.passdiy.com/pdf/zen-v7.pdf

Lite om bygget: 600VA 2x18V trafo, CLC-nätdel med sammanlagt 4x66500uF. Balanserade + obalanserade ingångar. Kylfläktarna kan kan tas bort om man inte är nervöst lagd... Har inte mätt uteffekten men enligt beräkningar ska den vara i storleksordningen 5-6W i 8ohm.

Tungt som f... så jag skickar helst inte*, hämtas i mora/orsa eller plockas upp på DIY-mässan i Uppsala 14/11. Ge ett skambud! (Inga byten)

* = Ok, jag kan skicka med bussgods om det kniper men då vill jag nog ha en liten slant för att snickra ett vettigt emballage.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000