HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 receiver - sub-ut, 3-band eq - max 5000:-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2009/10/18 :  20:28:45  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
Hejsan!
Jag letar efter en bra välljudande receiver till mina audio pro image 44. Den måste ha fjärr och sub-utgång, alltså minst 2.1. Surround är ingen nackdel, men heller inget måste. Jag vill även kunna ställa minst 3 olika frekvensband, alltså inte bara bas- och diskant som de flesta receiver endast verkar klara? Hoppas ni kan ge mig lite tips!
MVH Andreas

Ingen hifi-tok, men har ett par grado sr80 iaf....

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/10/18 :  20:31:49  Show Profile Send huzze a Private Message
En begagnad NAD?

De har ju haft flera tonkontroller med valbara frekvenser samt att de har ofta pre-out

Kolla runt här: http://rehifi.jetshop.se/

Edited by - huzze on 2009/10/18 20:35:49
Go to Top of Page

androxe
Member

89 Posts

Posted - 2009/10/29 :  20:13:54  Show Profile  Visit androxe's Homepage Send androxe a Private Message
Efter mycket om och men har jag nu bestämt mig för en Denon avr-1610. Den verkar ha allt jag önskar och mer därtill. Om ingen här avråder mig från denna receiver så får det bli en sån! :)

MVH Andreas

Ingen hifi-tok, men har ett par grado sr80 iaf....
Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2009/11/01 :  21:40:27  Show Profile Send Jonas a Private Message
Har du kollat Onkyo 607? Finns bla på netonnet för under 5000:- Den verkar väldigt lovande tycker jag.

"My head kissed the ground, I was half the way down"
Mina system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000