Author |
Topic |
|
Transient Design
Member
287 Posts |
Posted - 2009/10/16 : 07:15:18
|
Givetvis så talar jag om Jelcos nya 12" tonarm SA-750 L som snart finns hemma både i helt svart eller som tidigare SA-750D i mörk champagne.
Jelcos hemsida för ritning samt specificationer: http://www.jelco-ichikawa.co.jp/e_tone_arm.htm
Riktpris i butik när den har landat blir ca 10 000kr.
Tror ni den passar på den här?
Bilden ovan är lånad av grym kund! Se hans Super-Knaster ta form här: http://minhembio.com/Jas%2074
Mvh Lasse |
www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar. |
Edited by - Transient Design on 2009/10/16 07:18:49 |
|
GOING
Starting Member
45 Posts |
Posted - 2009/10/16 : 09:20:41
|
Min Kära sambo jublade när hon såg "rubriken" (12`lång och hård som stål), Julklappstips ??? Men besvikelsen blev stor, när hon insåg att det handlade om en tonarm. Vilket hon redan har några stycken. Ser intressant ut , kanske en "ortofondödare" ?? |
AoA |
|
|
Transient Design
Member
287 Posts |
Posted - 2009/10/16 : 10:17:21
|
Tänkte att nån kanske skulle gilla rubriken. Fast jag tror tjockleken på armen gör de flesta kvinnor besvikna.
Ortofons tonarmar tillverkas av Jelco i Japan. (Jelco har även tillverkat tonarmar till Linn mfl) Och även om jag personligen tycker Ortofons versioner är ännu lite snyggare så har jag svårt att tro att de låter så mycket bättre.
Mvh Lasse |
www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2009/10/16 : 10:22:59
|
Snygg knaster,,, |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Transient Design
Member
287 Posts |
Posted - 2009/10/22 : 11:22:10
|
Versionen som Mr J här ovan varit med och tagit fram är inte precis standard-versionen men fullt möjligt att tillverka på beställning om någon är beredd att betala en i förskott med 3 månaders leveranstid. Pris ca 50 000kr plus arm. Fast jämfört med en del andra dyra spelare utomlands så känns det nästa billigt...
Mvh Lasse |
|
|
|
Topic |
|
|
|