HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Litet gruppköp från ebay - Alps rk097 10 kohm log
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jaste
Member

106 Posts

Posted - 2009/10/15 :  00:14:37  Show Profile Send jaste a Private Message
Jag tänkte bygga en liten portabel lurstärkare och spanar lite på potentiometrar, hittade dessa på ebay som verkar lagom lämpade för jobbet. Detta är dock tio stycken och även om det inte är några hutlösa summor så är det onödigt för mig att köpa alla tio själv, många bäckar små...

http://cgi.ebay.com/10-ALPS-RK097-10K-Potentiometer-W-Switch-PCB-Mount_W0QQitemZ200379172243QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item2ea7878593#ht_1719wt_1472

Så är det några som är på så kan jag köpa dessa när jag kommer hem till civilisationen igen på måndag. Jag mailade och hörde om frakten vilket skulle bli 12,24 dollar, så priset per styck blir alltså:

(12,24+12,98)*7,15 (dollarkurs forex)/10 = 18,03 kr + frakt från sthlm

Tänk på saken så plockar jag de åtta första eftersom jag vill ha 2 själv på måndag kväll.

Ha en trevlig helg!

Jacob

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/10/15 :  06:46:30  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Intressant pot.
Men det är en enkel så du behöver två om du ska köra stereo...
För jag antar att den var till volymkontroll.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2009/10/19 06:45:51
Go to Top of Page

jaste
Member

106 Posts

Posted - 2009/10/19 :  23:55:32  Show Profile Send jaste a Private Message
Hoppsan! Vilken tur att du notera det! Jag tog det lite för givet att det var stereo så jag tänkte inte alls på det. Jaha, då får jag vända mig någon annanstans, tur att det inte var jättemånga som ville ha något...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000