HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Två styck manliga subbar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2009/10/13 :  18:48:45  Show Profile Send Pabo a Private Message
Jag byggde två stycken subbar för några år sedan innehållande Alpines SWR-1542 (historiens värsta 15 tummare). Dessa basar innehåller mängder med patenterade lösningar och har en effektkapacitet på 700W kontinuerligt och 2000W peak. Lådan är sluten och om jag minns rätt ligger -3dB på ca 30Hz. Med lite kompensering kan man dock spela rakt ner till 15Hz vid 115dB.

Jag har dock aldrig använt dem då jag hela tiden lockas att bygga annat. Just nu har jag frontar som spelar tillräckligt med bas så incitamentet är liksom inte tillräckligt stort.

De är passiva så slutsteg samt filter får ordnas vid sidan. Lådorna är gjorda i dubbel 19 mm ekfanérad MDF och de är byggda av snickare. Total vikt är ca 80kg och de står på SD fötter.

Basarna kostar 4500kr enligt prisjakt och lådorna kostade väl ca 2500kr/styck. Jag säler dem för 4000kr st inklusive SD-fötter.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000