HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vissa tror inte på nätkablar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/01/12 :  18:13:34  Show Profile Send Gebex a Private Message
Vissa tror inte på nätkablar men det var ganska skojig läsning:
http://www.yttermera.se/pauze/produkter/natkabeltest.html

Är det någon som kan tala om vilka kablar HiFi och Musik tyckte var bäst?

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2003/01/12 :  18:21:16  Show Profile Send n/a a Private Message
Rätt kul

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2003/01/12 :  18:24:36  Show Profile Send n/a a Private Message
Och visst, så överdrivet är det i tidningarna emellanåt.. Kablar och annat tweak är som sagt finjusteringar även om helheten av alla tweaks kan bli rätt stor.

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/12 :  18:29:06  Show Profile Send ekman a Private Message
vissa borde kanske testa själva =)
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/01/12 :  18:43:01  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Synd att det var så uppenbart överdrivet
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/01/12 :  18:50:36  Show Profile Send Frux a Private Message
quote:
Originally posted by ekman

vissa borde kanske testa själva =)

Jaha, så du hade tänkt prova att byta ut kabeln till kaffebryggaren och micron också menar du? Heder åt dig som testar allt själv innan du uttalar dig! :)
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/12 :  18:53:04  Show Profile Send ekman a Private Message
alla apparater lär ju må bra av ren ström sen hur mkt det påverkar kaffebryggare och micron vet jag inte men den här sortens humor är bara låg ju? förlöjligande humor är inte rolig det här hade han kunnat göra med glimten i ögat osv och det kunde verkligen blivit kul men han blew it =)
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:00:12  Show Profile Send Frux a Private Message
Men din egen anläggning kanske får ett lyft av att byta ut de kablarna? Vore ju dumt att inte prova ifall det skulle bli nån förbättring.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:02:00  Show Profile Send ekman a Private Message
menar du att jag ska byta ut elkablarna i min anläggning eller att min anläggning skulle låta bättre om jag bytte kabeln till micron?? =)
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:05:01  Show Profile Send Frux a Private Message
Menade faktiskt både till kaffebryggaren och micron. ;) Själv vet jag faktiskt inte om det skulle bli nån skillnad på ljudet eller inte, har aldrig provat.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:06:01  Show Profile Send ekman a Private Message
om odm ligget på samma säkring osv är det kanske möjligt men det lär vara yttest marginell skillnad plus fult med stora nätkablar överallt i huset detär bara till stereon som det är tufft =)
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:08:37  Show Profile Send Frux a Private Message
Bara till stereon som det är tufft alltså? Ok! :) Men man vet ju aldrig...
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:15:29  Show Profile Send marens a Private Message
quote:
Originally posted by Frux

Men din egen anläggning kanske får ett lyft av att byta ut de kablarna? Vore ju dumt att inte prova ifall det skulle bli nån förbättring.



Vore det lika dumt att inte prova om man får en förbättring när man byter kabeln till micron? I mitt tycke är det lika otroligt men andra kanske resonerar annorlunda. Man får väl följa sitt eget förnufts gräns antar jag.

Edited by - marens on 2003/01/12 19:16:00
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:16:13  Show Profile Send n/a a Private Message
Var inte detta ett hifi-forum och inte ett microvågsugns forum?

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:27:02  Show Profile Send Frux a Private Message
Tänkte mest att det var ekman som borde prova byte av kabel till kaffebryggare och micro. Lät nästan som om han avfärdade det som ironi i den där artikeln, utan att ha provat själv. ;)

Och visst är detta ett hifi-forum? Allting som kan tänkas påverka ljudet diskuteras ju här?
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:29:04  Show Profile Send ekman a Private Message
jag äger ingen micro och ingen kaffebryggare så jag ser det inte som speciellt nödvändigt däremot har jag bra nätkabel till datorn...
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:33:21  Show Profile Send marens a Private Message
quote:
Originally posted by Frux

Tänkte mest att det var ekman som borde prova byte av kabel till kaffebryggare och micro. Lät nästan som om han avfärdade det som ironi i den där artikeln, utan att ha provat själv. ;)

Och visst är detta ett hifi-forum? Allting som kan tänkas påverka ljudet diskuteras ju här?



Jo jag håller med dig till 100% faktiskt. Jag ville bara visa på att man får dra sin egen gräns för vad som är vettigt att testa, men jag såg för sent att det var precis det du försökte säga också.

Edited by - marens on 2003/01/12 19:34:20
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:37:52  Show Profile Send Frux a Private Message
Ja ok, har du varken micro eller kaffebryggare så håller jag med om att det blir både svårt och onödigt att prova byta kablarna till dem. :)
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:40:26  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Frux: Jag skulle lätt kunna tänka mig att allting i universum mer eller mindre påverkar min anläggning, men bara för att det är så, så är det inte särskilt lyckat att blanda in annat än just apparaterna, högtalarna och kablaget mellan dessa, plus vissa utvalda tillbehör. (övrigt-forumet-incidenten)

Men du ironiserade kanske? Ah, bara en liten påminnelse i alla fall.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:42:11  Show Profile Send ekman a Private Message
allt lär ju påverka och allt lär låta olika två likadana förstärkare lär också låta olika frågan är bara var gränsen för hörbarhet går =)
Go to Top of Page

Frux
Member

183 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:52:44  Show Profile Send Frux a Private Message
Är också helt övertygad om att allting i universum påverkar ens anläggning mer eller mindre. En fjärils vingslag i amazonas såväl som krabbnebulosans dragningskraft.

För egen del kan jag väl säga att jag finner det ganska roande att se hur min ironi i detta fallet kan tolkas som något annat än ironi. Så anar ni kanske vilket håll jag lutar åt. ;)
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/12 :  19:53:49  Show Profile Send ekman a Private Message
nu menade jag inte sånna saker som fjärilen men en massa grejer lär påverka som man inte tror men det lär inte vara hörbart i dom flesta fall

men visst skämta på min bekostnad why dont you =)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000