HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Högtalare i badrummet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JoakimL
Starting Member

6 Posts

Posted - 2009/10/10 :  18:03:06  Show Profile Send JoakimL a Private Message
Vi skall renovera badrummet och skall då passa på att få in ljud så att man kan bada med någon form av finess i fortsättningen. Jag inser att ett badrum med kaklade väggar är en katastrof ur ljudsynvinkel, så min ambition är att få till ett så bra ljud som är rimligt under givna förutsättningar.

Finns det några idéer om vad man kan göra?

Jag har själv lite funderingar om taket - skall man fixa någon dämpande yta (som samtidigt inte drar till sig fukt)? Vi kommer att sänka taket lite för att montera in spottar, kanske man skall passa på att bygga en dold låda för att ge basen lite stöd?
Andra idéer?

Är det någon som har erfarenhet av olika märken & modeller? Det finns ju från 1000-lappen till mer än tiodubbelt, jag misstänker att jag hamnar i den lägre delen av prisspannet. Eller skall man helt sonika köpa på sig några vettiga bilhögtalare (som klarar fukten)?

/Joakim

Joakim
Inkörd på Carlssonshögtalare sedan barndomen...

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2009/10/10 :  23:35:50  Show Profile Send esl a Private Message
Marinhögtalare, och låt innertaket vara lådan..

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/10/11 :  09:26:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Kaklet är det lilla problemet, en fukttålig högtalare det STORA.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000