HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Ny drossel till Quad 2, var köpa?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/10/06 :  08:29:02  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
För ett tag sen råkade jag ut för överslag i en av mina Quad 2.
En sökning på nätet visade att felet är vanligt, men var man skaffar ny drossel fick jag inte fatt i. Någon som vet vad det ska vara för värde och gärna var man kan köpa?

PS. Jag vill INTE bygga om dom, bara laga.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2009/10/06 :  09:12:53  Show Profile Send reVintage a Private Message
Du kan beställa hos Sowter. Ställ in drosseln i ugnen en stund så att tjäran blir mjuk. Har testat på OPTn med gott resultat. Bruksanvisning här:

http://www.dc-daylight.ltd.uk/Valve-Audio-Interest/QUAD/QUAD-II/Modifying/QUAD-II-Mods.html

Men kanske Hammond 157G går ner? Billiga och rejäla.

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!

Edited by - reVintage on 2009/10/06 17:02:28
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/10/06 :  22:46:20  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Tack för tipset! Hammond 157G går inte in i burken men 154E skulle gå, den har samma data som Sowthern med 20H 20mA.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

reVintage
Medlem i AÖ

3445 Posts

Posted - 2009/10/07 :  08:15:46  Show Profile Send reVintage a Private Message
Har inte 154 för hög DCR? Räknade från schemats spänningsangivelser och hamnade på ca 600ohm. Har inte mina chassien här hemma, vad är det för innermått i burken och vad är DCR IRL när du mäter på den andra?

mvh
Lars
"Back To Basics"
Bygger reVintage Amps, www.revintage.se
Sur man med svart själ!

Edited by - reVintage on 2009/10/07 08:16:20
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/10/07 :  09:12:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag ska kolla upp det.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000