HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Verkstadsröjning och germanium
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/09/20 :  17:31:12  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Nejdå, jag har inte städat i verkstan nu heller, men rotade efter lite precisionskondingar jag behövde när jag för 843dje gången irriterade mig på att germaniumtransistorerna inte används.
Jag har anat att det finns några slumrande gitarrhjältar bland forummedlemarna.

För den som vill snickra ihop en autentisk replika av Dunlop/Arbiter fuzzface, tidernas bästa distbox, så har jag något tiotal par av Telefunken AC128 germaniumtransistorer. Den som vill ha får ett par i ett brev, först till kvarn får åka till Malmö, eller hur det är man säger.
Har också massor av andra germaniumtrissor om någon vill reparera någon vintage Tandberg eller liknande.
Det finns även ett QSC A41 slutsteg som behöver några nya utgångstrissor, ett ganska kul 200W slutsteg som har ett gott hifi-rykte i USA. Skickas inte i brev, finns däremot för avhämtning i Kungsbacka.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2009/09/20 :  18:36:25  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag tar gärna ett par trissor som behövs till en Dunlop/Arbiter fuzzface Ingvar.

Jag pm:ar adressen

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2009/10/05 :  18:35:22  Show Profile Send classe a Private Message
har pmat också

18 ska de va.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/10/14 :  23:11:08  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Nu har jag nästan städat klart, eller i alla fall tänkt börja.

Här kan man dock se lite av golvet



Nåväl, lite röjning är faktiskt på gång, den här söker fortfarande ett hem med lödkolv, den går som sagt inte in i ett kuvert men finns för avhämtning för den som vill ha.



Sedan hittade jag en sån här!



Den hamnar i en modifieringstråd under diy, det är nänligen en riktigt rolig utgångspunkt för ett seriöst "snickra en trevlig svarv" projekt.

Ingvar


Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

smeagol
Starting Member

5 Posts

Posted - 2009/10/15 :  21:04:41  Show Profile Send smeagol a Private Message
Ingvar. Har du fler transistorer kvar så man kan snickra ihop en distbox? Tar gärna emot ett par så man kan se om lödkolven fortfarande fungerar.
Go to Top of Page

iMac
Member

476 Posts

Posted - 2009/10/15 :  23:01:39  Show Profile Send iMac a Private Message
De är inte så att det finns ett antal SJ6343 i någon av lådorna? Har ett Peavey steg som behöver några..

"David mot Goliat" HK DPR 2005 vs AVR7000
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/10/16 :  20:54:39  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Jag tror inte jag har några SJ6343, å andra sidan så är MJ15024 en direkt ersättare, det var Motorola som tillverkade Peaveys transistorer så det är troligen samma sak fast 15024 är tillverkad i modernare processer så nogranheten är betydligt bättre.

MJ15024 har jag troligen gott om men jag får rota lite i lådorna innan jag kan lova något.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000