HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tokerier =)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/08/27 :  13:11:36  Show Profile Send acebowler a Private Message
* Bulldog säljes. Äter det mesta och tycker mycket om barn.

* En länstol som i många år tillhört en revisor med stoppning i sitsen och överdrag på ryggen säljes på grund av dödsfall.

* Fallskärm. Använd endast en gång, aldrig öppnad, liten fläck.

* Barnbarn + sittvagn 375 kr.

* Frysbox, 2 år, i nyskick, lagom till 2-3 personer.

* Gul nackad papegoja till salu.

* Äldre dam eller herrcykel köpes billigt.

* Klocka upphittad, återfås mot beskrivning av Kurt.

* Tvåmanstält, använt en gång, bytes mot barnvagn.

* Promenadkäpp borttappad av herre med silverknopp i ändan.

* Person som kan ta hand om hästar som inte röker eller dricker.

* Lägenhet med utsikt över grönområde och parkettgolv.

* Fin trea med balkong utan insikt.

* Liten stuga i Sälenfjällen med bastu på 65 kvadratmeter.

* På mitt konditori serveras lemonad, tillverkad av undertecknad själv, som är korkad och stämplad

* Välkomna till Anton Carlsson - rökt laxhandlare från Blekinge

* WorkOut - vi bygger kroppar som håller livet ut.

* Hos oss bor du billigare än du betalar för.

* Björks bussresor - ett alternativ till en trevlig semester.

* Dagens ros till de två män och den kvinna som hjälpte mig till sjukhuset efter att ha brutit min fot.

* Är du myndig? Är du svensk medborgare? Är du intresserad av det Svenska Försvaret? Är du fullt frisk?

GM 70SE Nu kör vi!!

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2009/08/27 :  13:21:39  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
* Välkomna till Anton Carlsson - rökt laxhandlare från Blekinge

Påminner mig om ett fiskrökeri i Björbo, som man förr åkte igenom på vägen från Stockholm till Sälen.

Det jag egentligen kom att tänka på var, apropå den rökta laxhandlaren, att jag vid ett tillfälle läste fel på skylten som satt på fasaden. Min hjärna bestämde sig nämligen för att det stod fis-krökeri...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/08/27 :  17:08:38  Show Profile Send acebowler a Private Message

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2009/08/27 :  17:52:31  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
* Är du myndig? Är du svensk medborgare? Är du intresserad av det Svenska Försvaret? Är du fullt frisk?

Det bästa idag!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/08/27 :  18:24:55  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Syftningsfel och tappra försök att skriva "fint" ger roliga meningar. Vad den uppväxande särstavningsgenerationen ska förse oss med när de hamnar som skyltmakare eller rubriksättare på tidningar kan vi bara ana.

Här är fler grodor:
* Detta förslag är ett dödfött barn, som kommer att rinna ut i sanden när man känner det på pulsen.
* Jakob hade två bröder. Den ene hette Esau och den andre var han själv.
* Ett kapell är ett mindre religiöst trähus.
* Karl X och hans son voro alldeles barnlösa.
* Om tillståndet i Sverige under Görtzens tid: Ont om pengar var det folk som hade gott om.
* Tidens tand har redan låtit växa mossa över den snö som föll i fjol.
* Norge är ett mycket långt land. Därför äro också dess invånare olika i bägge ändar.
* Kommunismen är ett statssystem där det inte finns något att äta, och där det sedan delas lika mellan alla.
* Det står visserligen i foderförordningen, att varje häst skall ha 3 kg havre. Men vi ger honom i alla fall bara 2 kg. För varje häst tar ju från den som står närmast intill, och på det viset får han ändå sin fulla ranson.
* Naken är människan kommen ur sin moders liv, naken skall hon åter därin.
* He took his leave without visible emotion - han tog livet av honom med en omärklig rörelse.
* The single unarmed man had a magic influence - den enkle enarmade mannen hade influensa i magen.
* Från ett sjukkassemöte: På egen begäran ha 11 medlemmar utgått och 6 avlidit under året.
* Under tonerna av en sorgmarsch gick sorgetåget till Nya begravningsplatsen och nedsänktes i graven.
* Han var född 1884 och tidigare bosatt i Umeå.
* Rubrik: Berusad tattare dödar man med påk.
* Från ett läkarintyg: Att Anders Persson, som en tid varit klen till sitt förstånd, nu är därifrån alldeles befriad, intygas härmed.
* Skolintyg: Maria var icke i skolan igår, då hon var svårt förkyld med sina föräldrars vetande och vilja.
* Greven var djupt nedstämd. Han slog sig ned vid grevinnans sida och åt sin middag utan att öppna munnen.
* Vid bäckens strand satt en flicka och mjölkade en ko, men i vattnet såg det omvänt ut.
* De älskade varandra, men de voro mycket fattiga. De hade knappast något att äta. De hade bara varandra.
* Grevinnan satte sig till bords med sitt största barn utan att kunna äta det minsta.
* Nu inkomna käppar, av vilka undertecknad fått många slag, säljes billigt.
* En sextonårig flicka, som hittills vistats i föräldrahemmet, söker plats i bättre familj.
* Ett metspö är upphittat av en fröken, som har en blykula i ändan.
* I söndags borttappades en ring med 7 röda stenar, varav två saknas.
* Kid Boberg, den berömde boxningsläraren, åtar sig att på 12 lektioner giva envar intresserad en god idé om boxningskonsten utan att själv lida minsta skada.
* Personer, som lida av knölar, liktornar och ingrodda naglar, bortskaffas hastigt och utan smärta.
* I många styrelser är det så, att det är bara halva styrelsen som arbetar, och den andra hälften gör inte ett skapandes grand. Jag är glad att kunna säga att i den här styrelsen är det tvärtom.
* Jag har läst eder annons efter en organist och skollärare, antingen herre eller dam. Då jag i flera år varit båda delarna, har jag äran att erbjuda eder min tjänst.

Jag har en favorit: Biskopen som precis missar tåget utbriter förargat: "Där gick tåget åt helvete och jag som skulle med"
Go to Top of Page

bmxx
Member

256 Posts

Posted - 2009/08/29 :  16:03:54  Show Profile Send bmxx a Private Message
bwahaha. priceless.

Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2009/09/02 :  09:01:42  Show Profile Send hal a Private Message
I Göteborgs-Posten igår 1/9 :

Rubrik:

"Berusad spelare bestulen på parksoffa."

Intressant rubrik

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2009/09/02 :  10:42:45  Show Profile Send wallraff a Private Message
Spelare ur A-laget?

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2009/09/06 :  02:21:12  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
http://skrivihop.nu/exempel/bilder/spolarvatten.gif

Eller slösurfa runt lite på sidan ...
http://skrivihop.nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000