HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Husdjur..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/08/20 :  10:42:32  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Så har det inträffat som man minst skall inträffa. Igår hitta jag en av våra katter livlös i trädgården och inte den man förvänta sig heller.
Vi har en hjärtsjuk katt som vi vet lever på övertid men igår hittade jag våran Verdandi död. Hon blev bara 3 år.
Förrutom sorgen så har man en massa frågor, vad är det som hänt, har vi missat något man försöker ändå hålla koll.

Sov gott Vera, snällkatten.

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/08/20 :  10:54:38  Show Profile Send Vox a Private Message
I mitten av juni i år föll våran 4-åriga Golden Retreiver ihop död på gräsmattan under lek.
Mycket tråkigt, men vi tröstar oss med att han dog lycklig och utan smärta.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/08/20 :  12:04:31  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Husdjur blir i regel kära familjemedlemmar som man utvecklar väldigt nära relationer med. Otroligt synd när de måste lämna oss någon gång.
Man får försöka att glädjas åt de rika och roliga liv som de haft och den tid och vänskap de gett oss.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/08/20 :  13:05:39  Show Profile Send huzze a Private Message
Tunga erfarenheter, har varit där själv ett antal gånger, men aldrig oplanerat, då har beslutsprocessen också tagit ut sin rätt.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2009/08/20 :  14:19:22  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Tråkigt, tråkigt de små liven gör livet mer trevligt. Jag har själv en liten fajter som jag har får hålla inne efter att han har fått en del blessyrer efter ett bråk med en annan katt.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2009/08/20 :  14:31:09  Show Profile Send Kmj a Private Message
Bubbel, glöm nu inte musen som bor i motorutrymmet på bilen. Eller har han/hon flyttat?

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/08/20 :  15:30:00  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Förstår dig huzze, vi har det också överhängande. Vi har ju som sagt en hjärtsjuk också. För henne finns 3 cenarion, plötslig hjärtsvikt vilket vi hoppas på att hon bara somnar in, blodpropp eller så drunknar hon (vätska i lungorna pga läckande hjärta) i dom 2 sista fallen måste vi ju ta beslutet att hjälpa henne över. Veterinären trodde hon skulle leva till 2-3 år ålder, men idag är hon snart 5. Men undra om man är beredd när det är dags, fast man vet att det kan hända i morgon.

HenrikL
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/08/20 :  15:31:01  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Vox: Usch, fick ni reda på vad som hänt. 4 år är ju också alldeles för tidigt.

HenrikL
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8635 Posts

Posted - 2009/08/20 :  22:05:46  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Fick lov att ta bort min Collie i sommras,hon var 13år blev hemskt dålig,men trots åldern visst kändes det..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000