HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audiovector Mi3 Signature med sub hur koppla?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

silwerfeldt
Member

82 Posts

Posted - 2009/08/15 :  09:38:23  Show Profile Send silwerfeldt a Private Message
Jag har både hifi och hemmabio i mitt rum. Så jag har en onkyo reciever till hemmabion och har en Naim Nait XS 2-kanalre till musik.

Naim är kopplad på pre-out från min reciever så den används som rent slutsteg när jag ser på film och när jag lyssnar på vinyl så är det bara min Naim förstärkare som används.

Just nu har jag kopplat min sub till min Onkyo reciever på lågnivå utgången så den använda bara när jag ser på film.

Nu funderar jag hur jag skulle kunna koppla in den så jag även kan ha den till musik i 2-kanal.

(Jag funderar även på om jag skall byta mina Mi3:or till ett par stativare för jag har ett litet rum (L 4 meter, B 3.5 meter H 2.8 meter) och jag har dem nu ca 50 cm från bakvägg och sitter ca 70 cem från bakväggen men jag tror de är för stora i rummet....)

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/08/15 :  10:21:53  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Ta med dina högtalare till Intelligent Sound i Kungsängen och jämför med hans högtalare så tror jag nog att du hittar vad du söker.

Dessutom är IS-högtalarna placeringsvänliga då dom ska stå 10 cm. från bakvägg.

Angående basen så borde den väl gå att koppla in på högnivå?

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

silwerfeldt
Member

82 Posts

Posted - 2009/08/15 :  13:33:48  Show Profile Send silwerfeldt a Private Message
IS högtalarna låter intressant men jag skall ge min Mi3:or några försök till för jag gillar dem skarpt.

Jo jag kan ju koppla in subben på högnivå men då mister jag ju lågnivå på film... För jag kan ju inte koppla bägge 2 samtidigt?

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000