HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 CDspelare fungerar ej efter leverans - hur göra?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2009/08/12 :  21:19:00  Show Profile Send xdakob a Private Message
Hej!

Sålde för ett tag sen en Copland CDA-288 till en kille i Danmark. Packade väl i orginal kartong och skickade med UPS i måndags. Får mail idag att den inte läser skivor och senare ett nytt mail att släden inte går att köra in. Till saken hör att jag provade spelaren precis innan jag packade och den fungerade som den skulle. Kartongen har ej heller några skador enligt dansken.

Jag kontaktade UPS och fick ringa till danska UPS och de ska komma och hämta spelare och emballage imorgon för utredning.

Jag fick pengarna insatta på mitt konto och stod för fraktkostnaden.

Hur gör jag om ups inte tar på sig ansvaret?

Vi skrev ett "kontrakt" per mail där jag skulle skicka spelaren då pengarna satts in på mitt konto och att den såldes i befintligt skick.

Hur skulle ni hantera det? Någon som varit med om något liknande?

Självklart avvaktar jag vad ups säger i första hand...

Tacksam för input

/Daniel

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/08/12 :  22:08:16  Show Profile Send B-200 a Private Message
om det är skrivet att den såldes i befintligt skick så är det det som gäller. sen kan man hårdra det hit eller dit.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2009/08/13 :  07:24:11  Show Profile Send sopwith a Private Message
Avvakta UPS men jag tror inte du får något vettigt ur dom, hoppas du får det.
Annars hade jag bett om att få spelaren i retur och betalat tillbaka pengarna till köparen, dvs det blir inget tjafs.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/08/13 :  07:36:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Den du har sålt produkten till, ska anmäla det till UPS. Annars kan de säkert hävda att det skedde någon annan gång, när du fick tillbaka den.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

xdakob
Member

288 Posts

Posted - 2009/09/02 :  14:40:55  Show Profile Send xdakob a Private Message
Kan berätta hur historien slutade:

Ups tog inte på sig något, fullt förståligt. Jag kom överens med köparen om att betala tillbaka 2500:- (halva köpesumman) så att han kan få spelaren lagad. Tycker att detta kändes rättvist men självklart också surt då dessa pengar var ämnade för dac och squeezebox. Men men det är sånt som händer... Tänk bara till en gång extra innan ni skickar ömtåliga prylar

Edit: Stavfel

mvh Daniel
Analogt:
Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One

Digitalt:
Squeezebox - Beresford Dac Caiman

Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus

Edited by - xdakob on 2009/09/02 14:52:44
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000