Author |
Topic |
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/08/07 : 21:22:19
|
Okeeej???? Vad gör den här med asynkron överföring av bytes mellan PC och apparat som USB-kablar i allmänhet inte gör? |
|
|
Vox
fd. Eric V-ås
3656 Posts |
Posted - 2009/08/07 : 21:28:39
|
quote: Okeeej???? Vad gör den här med asynkron överföring av bytes mellan PC och apparat som USB-kablar i allmänhet inte gör?
Varför inte prova så får du svaret? |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/08/07 : 22:14:14
|
Jag vill inte vara krånglig eller besvärlig men när det gäller asynkron överföring finns bara två lägen - data kommer fram och data kommer inte fram. Det som gäller är att se till att ha en kabel som överför data korrekt utan avbrott. I motsats till olika sorters audiokomponenter; högtalarelement, opampar, utgångstransformatorer har USB-kablar ingen påverkan på ljudet just pga av överföringstekniken. |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
Lepra
Member
524 Posts |
Posted - 2009/08/08 : 10:39:36
|
Ett intressant test vore väl att prova dataöverföring för att se om det är och blir bättre med skärm och pläterade kontakter. Jag hade ju inte klagat om man haft allt skärmat och med guldpläterade kontakter i datorn (ALLA kontakter på både mb, hd, dvd, usb osv), men sen är ju frågan om det gör skillnad eller bara ser ut att göra det.
Nåväl.. jag bara funderar o klagar inte, vill man ha den köper man den o vill man inte skiter man i det. Kan ju inte bli enklare. |
Frozen Brains Tell No Tales |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/08/08 : 13:21:18
|
Banér fick vi nog under vår 6 veckor resa genom USA i somras. Min undran var bara vad kabeln gör; kanske med hänvisning till OSI-modeller och sådant, alltså tekniska specar på USB-interfejs. |
Edited by - soundbrigade on 2009/08/08 13:23:17 |
|
|
Hi Fi Consult
Member
2112 Posts |
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2009/08/08 : 13:46:30
|
Grabbar, detta är ingen diskussionavdelning på hififorum.nu.
Kablars in och påverkan i en anläggning diskuteras under "Hifi-diskussion".
I den här avdelningen presenterar och informerar företag om sina produkter.
PG |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
soundbrigade
Semesterfirare
7879 Posts |
Posted - 2009/08/08 : 14:04:16
|
Ah, det var så det var. Missade det. Men jag ville inte diskutera bara fråga. I den här fuktiga värmen orkar man knappt kravla över badkarskanten ... än mindre diskutera elektronik. |
|
|
|
Topic |
|