HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Golf, vilket jävla skitspel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2009/08/06 :  20:26:44  Show Profile Send Pettersson a Private Message
Tre slag i vattnet och ett helt jävla perfekt inspel rakt på en luftledning , seriöst hur stor är chansen att träffa en 1dm bred ledning i luften

Marten svansen....mina åsikter är mina egna
Det är resan som är målet.......
Mina Spotify favoriter..pettersson
Gondul M + Audio Space KT-88 + keram-stativare

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/08/06 :  20:28:22  Show Profile Send acebowler a Private Message
Typ som en eagle kanske...

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/08/06 :  20:28:40  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
seriöst hur stor är chansen att träffa en 1dm bred ledning i luften

Större än hole in one ......

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2009/08/06 :  20:53:42  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Vad är då sannolikeheten på följande: Jag är av fairway höger på ett par 5 efter en dålig drive. Min polare är av fairway fast på vänster sida. Båda ligger bra. Det finns ett större träd mellan oss så vi ser inte varandra. Utan att veta vad den andre gör råkar det sig att vi båda väljer en fairwaywood och att vi slår i princip exakt samtidigt. Båda träffar bollarna klockrent och c:a 170-180 meter längre fram mitt över fairway så kolliderar våra bollar i luften

Den är inte lätt att göra om.....

Artphotography
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2009/08/06 :  21:23:44  Show Profile Send jari a Private Message
Vad har du för handicap?

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/08/06 :  21:29:47  Show Profile Send acebowler a Private Message
Burmäster... Världsklass!!!

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2009/08/06 :  21:39:38  Show Profile Send Pettersson a Private Message
quote:
Vad har du för handicap?

Har inget handicap, har nämligen inget grönt kort (än). Var och spelade på en pay&play bana här i Lidköping. Den är faktiskt hyfsat avancerad har jag förstått och har 12 hål, några på runt 190 till 250m. Gjorde banan på 66 slag, gjorde par på två (par=3 på dessa)och gjorde 2 genomklappningar på 9 rep. 10 slag .

Grönt kort kommer nästa år förhoppningsvis.....en annan forum medlem var med och tog hem det hela med 59 slag

Edited by - Pettersson on 2009/08/06 21:40:42
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2009/08/06 :  21:44:51  Show Profile Send pak a Private Message
Ja jädrar!
Denna tropic kunde jag ha lagt ut själv.

Har ingen driver mera...
Den ligger numera på en sjöbotten i 2 delar.

Hade perfekta långa drivar för ett par veckor sen.Plötsligt hände nåt.
Plötsligt kunde jag inte träffa bollen med drivern.Fattar inte-bara toppar hela tiden-eller en hook!

Så idag blev det helt enkelt för mycket.

Kanske bäst att ligga lågt med golfen en stund,så man inte behöver hämtas med tvångströja.

SKITSPEL!!!

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2009/08/06 :  21:50:27  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Hihi, jo det finns få saker som frestar på humöret så mycket som golf. Nog har man varit ordentligt förbannat många gånger...

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/08/06 :  21:55:39  Show Profile Send acebowler a Private Message
"Den ligger numera på en sjöbotten i 2 delar."

Whooops...

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/08/06 :  21:56:50  Show Profile Send acebowler a Private Message
Själv har man spelat RIKTIGT bra på sistone... säkert sänkt mig 5-6 på stegen...

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2009/08/06 :  22:04:18  Show Profile Send pak a Private Message
Precis vad jag hade gjort också.Riktigt bra!
Sänkte mig varje runda tills det förbannade regnet kom för att stanna.
Blev så vansinnigt genomblött på banan så det kommer förmodligen inte torka upp helt under hela hösten.
Hatar att spela på blöt bana.Bara smäller när man slår bollen utan att den far iväg som den ska.
Tror att det är orsaken att det blev knas med svingen.
Tror inte att jag har lämnat baran glad på över en månad... SKIT!

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/08/06 :  22:19:22  Show Profile Send acebowler a Private Message
Tråkigt... hoppas det kommer tillbaka.
Lyckades förresten plugga en boll helt på fairway 2 veckor sedan... snacka om blött...

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Pettersson
Member

441 Posts

Posted - 2009/08/07 :  11:29:48  Show Profile Send Pettersson a Private Message
En bra krönika.............
http://www.expressen.se/kronikorer/sommarkronikorer/1.1663928/jenny-ostergren-en-avancerad-ovning-i-fornedring

"....Jag är inte ensam, inte pensionär och knappt masochist. Men jag har bollstrumpor och ett headcover som ser ut som en kanin och nu kommer jag ut. Jag är en golfare! Jag är stolt. Och jag är inte en dålig människa."

Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2009/08/07 :  12:14:02  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message
quote:

Jag kan inget om golf.
Men jag såg "tiger wolf" "leka med" en liten boll.
Vist har karn bollsinne! De nummret skulle han kunna köra på vilken cirkus som hellst.

Jag menar, att damma iväg en pytteliten boll flera hundra meter.
Och sedan peta ner den i ett lika pyttelitet hål i gräsmattan (som dessutom måste märkas ut med flagga för att man överhuvud taget ska kunna veta åt vilket håll man ska slå bollen).
Det måste väll vara en bedrift!

Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/08/07 :  13:14:40  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:

Så kan man tycka när den bakom spakarna inte gör så som man ska göra för att tycka att det är ett roligt spel

Golfhistoria: Par 4:a, en bra drive som går mot en tanig enbuske alldeles vid sidan om fairway. Kommer fram och ser att bollen sitter ca 1m upp i en klyka, vad gör jag? Tar fram en spoon (har ca 140m kvar till green) och klappar till utav bara f*n. Bollen går ca 2-3m ovanför fairway och rullar upp på green ca 15m från hål, bra va? Kompisen hade slagit sin boll i vattnet och likaså sin nästa boll. Hans tredje boll slog han rakt in i skogen så det var bara att sträcka det hålet för honom, han tyckte nog att golf var ett skitspel just då!
Själv så tog man fram puttern och sänkte den kortputten (15m) för par på hålet
Jag tyckte att golf var ett härligt spel, då

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2009/08/07 :  13:35:08  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Byzan, ska man vara lite petig så hade gjort birdie och inte par med din beskrivning

Artphotography
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/08/07 :  13:56:06  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
Byzan, ska man vara lite petig så hade gjort birdie och inte par med din beskrivning

Burmäster, du har såklart helt rätt, tack!

Jag låter skrivfelet kvarstå i texten ovan och förklaring följer nedan.

Hade nog tyckt att par hade varit nog så bra, men det ska självklart vara birdie

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2009/08/07 :  22:01:37  Show Profile Send U1 a Private Message
Köpte en FT-5, -2 i hcp´t på 3 veckor
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/08/07 :  22:39:16  Show Profile Send brewitz a Private Message
Skitspel i kubik. Jag har spelat Hadden Hill i Didcot idag. 34 slag pa de tre forsta halen................. 7 for att komma av forsta tee......
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/08/07 :  23:08:23  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
34 slag på de tre första hålen................. 7 för att komma av första tee......

Är inte det också en prestation?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2009/08/07 :  23:21:54  Show Profile Send Roq a Private Message
Snyggt brewitz! Helt klart en bedrift. Tror inte jag toppar den även om jag varit nära nån gång (när vi lirat på Söderköping?)
Själv plockade jag upp klubborna för första gången på ett par år och tog 5-åringen på nio hål.
"Tråkigt" kom efter första hålet.
"När är vi klara" kom efter två hål.
"Var finns chokladbollarna" straxt därefter.
På den här lite kortare banan gick det ändå förvånansvärt bra och lillkillen var ändå intresserad och mäkta imponerad av sin fars förmågor. Han följde duktigt med och jag radade upp ett par par (med birdieläge på ena) så humöret steg....
Nästa hål ett hookat utslag och censurerade svordomar.
Jag sa till honom att "det inte var nåt bra slag"
Direkt kom: "Pappa, tänk på de där 4 bra slagen!"
En idrottspsykolog kunde inte sagt det bättre :-)
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2009/08/10 :  15:02:20  Show Profile Send Passerati a Private Message
quote:
Pettersson
En bra krönika.............
http://www.expressen.se/kronikorer/sommarkronikorer/1.1663928/jenny-ostergren-en-avancerad-ovning-i-fornedring

"....Jag är inte ensam, inte pensionär och knappt masochist. Men jag har bollstrumpor och ett headcover som ser ut som en kanin och nu kommer jag ut. Jag är en golfare! Jag är stolt. Och jag är inte en dålig människa."
Underbart! Blev t o m lite sugen att dra fram klubborna och besöka en pay and play bana, då det gröna kortet passerat bäst före datum numera.

Finns det ngn trevlig fd golfare i närke att gå en runda med i närke månne?
Go to Top of Page

SCarlsson
Member

135 Posts

Posted - 2009/08/10 :  15:44:53  Show Profile Send SCarlsson a Private Message
Jag gjorde 50 poäng på Kungsbacka GK innan semestern. Då är golf både roligt och lätt. Men å andra sidan finns det dagar där det inte är lika kul. Drivern funkar inte, närspelet är katastrof och man puttar som en full anka.
Det är väl charmen med spelet antar jag.

***Clearaudio PerformanceSE*Graham Slee*Hegel HD11*MF M6 500i*Focal Electra 1008BE***
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2009/08/10 :  22:20:24  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Links 386 (till PC) is-the-shit. Varför springa runt utomhus när man kan sitta inne i skydd?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2009/08/10 :  22:42:31  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Spelade söderköpings pp-slinga förra året.
slutade med golf för ca 10 år sedan,låg då på 18 i hcp.
Hade precis köpt ett set järn för 500 av en kompis.
var lite sugen så rundan startade med dubbel,Birdie,par,par
Gick 9 hål på motsvarande hcp som hade när jag slutade.
kompisen trodde inte sina ögon och inte jag heller.

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000