HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 Smaskiga Nyheter på LIMHAMN & glada återseenden
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/06 :  14:40:31  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Jag kommer att sälja dessa smycken samt skivspelare.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2009/08/19 02:46:13

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/06 :  14:41:22  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


På tal om smycken.......

Jag kommer också att sälja Roberts radio.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/06 :  14:42:42  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Detta måste vara en av de billigaste High End daccarna som finns att få tag på.
Finns nu också på Limhamn.
Lite coolt med Mark Levinson eller hur?

Kommer fler bilder på produkter som går att köpa på Limhamn.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/07 :  13:00:24  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Köpt på mig ett par The REVOLUTION HYBRID från Van den Hul
Både den tjockare varianten & den tunnare. Dessa finns till försäljning.
Den tjockare varianten kostar över 10 000:- & den tunnare över 6000:- eftersom det är 2 meters varianten
Tillsammans säljer jag dem för 9000:-
HIFI-Klubben har agenturen numera och de skriver på sin hemsida.....

"The REVOLUTION HYBRID #8211; den gamla skolan möter den nya
The REVOLUTION HYBRID är byggd för att skapa en högtalarkabel som har samma ljudmässiga kvaliteter som den massiva och kritikerrosade The REVELATION HYBRID, fast till ett lägre pris. Målet har uppnåtts genom att behålla hela den grundläggande konstruktionen och bara minska på bestyckningen. Men det handlar fortfarande om en högtalarkabel i den absoluta toppklasen, både när det gäller teknisk konstruktion och musikaliska prestanda.

The REVOLUTION HYBRID är en mycket kraftig högtalarkabel med singelledare, som bygger en bro mellan den gamla skolans ledare i ren metall och den nya tiden där nya material som kolfiber har kommit in i bilden. Den unika van den Hul HYBRID-konstruktionen optimerar signalöverföringen mellan enskilda kopparkristaller och ger en markant förbättrad ljudkvalitet. Särskilt inspelningens mikroskopiska detaljer och rumsinformation förmedlas utan antydan till hårdhet eller oönskade betoningar i frekvensomfånget.

HYBRID #8211; koppar, silver och kolfiber
Centrumledaren i The REVOLUTION HYBRID består av hela 308 individuella ledare av silverpläterad Matched Crystal OFC-koppar. Utanpå centrumledaren finns ett tjockt lager LSC-kolfiber (Linear Structured Carbon) som förbättrar de elektriska egenskaperna, bland annat genom att omvandla det elektromagnetiska fält som omger centrumledaren tillbaka till en elektrisk signal. Utanpå LSC-kolfibern ligger ännu ett lager ledare i silverpläterad OFC-koppar. Var och en av dessa 16 individuellt isolerade ledare består av 19 enkelledare, och allt är parallellkopplat med centrumledaren, vilket resulterar i en massiv singelledarkabel med försvinnande låga signalförluster och en enastående ljudåtergivning.
"

De är duktiga på HIFI-Klubben och de har många bra produkter.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/07 :  13:01:38  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Har även ett antal JPS kablar.

Tex Superconductor Q högtalarkablar & signalkablar.

Signal kablarna kostar 3990:- och högtalarkablarna 7990:-

Har även en 4 meters Superconductor +


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2009/08/19 02:48:54
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/07 :  13:03:43  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Jag har Benz Micro Lukaschek PP-1



Lehmann Audio Black Cube Statement finns också på demohyllan 3690:- den fås för 2690:-


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2009/08/19 02:53:18
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/07 :  18:57:07  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Denna Leben CS 300 mm från detta trevliga företag kommer att finnas till salu.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2009/08/19 02:55:18
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/07 :  18:58:01  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Jag kommer att sälja Lectors produkter, deras CD som heter CDP-7 beskrivs såhär av Soundstage...
"The Lector CDP-7T/Mk III is not only the best-sounding CD player I#8217;ve heard at its mid-level price point, but one of the best CD players I#8217;ve heard, period."


En nyhet från Lector är deras I-pod docka som har massor av finesser.
Detta skriver importören.

"For some time now we have known that Lector has been working on a special Apple compatible and design complimentary product range. This development project is now complete and just recently Lector received their appointment as an official licensee by Apple and their IPod-Apple program division: so now they are official licensees for the "made for iPod" and works with iPhone" program!

The new iDrive iPod dock station with digital output as spdif and USD dac convertor inside! And yes, of course it comes with a remote control. What is important to note is that the unit has both digital and analog outputs it will output a digital signal stream from the Apple device to an external DAC of your choice for processing or you can choose an analog output, where the digital signal from the Apple device has been processed through the iDrives built in Lector DAC. Very important the Lector unit works with both the iPod and the iPhone product ranges. It will stream digital signals from both product groups unlike other transports. As far as we know, as per Apple, the Lector iDrive iPod dock station is the only product available in the marketplace that does this
."

Kostnad? Under 10 000:- Jag har förbeställt 2, men de är redan sålda så vill ni ha chansen att få en förbeställ så fort som möjligt.


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2009/08/07 19:02:17
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/07 :  20:26:05  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Har 2st Rack of silence 4 hyllors, varav 2 är fjädrande. Nypris över 12000:- demopris 7900:-


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/09 :  16:58:37  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message


Säljer REAL Cable bästa kablar som tex Topaze 1m 5000:-

REAL Cable Högtalar Kablar HDTDCOCC600/3M 6000:-

Välkommen in nästa lördag mellan 12.00-16.00.
Patrik


Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2009/08/19 02:56:40
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2009/08/09 :  21:04:43  Show Profile Send freann a Private Message
Har inte hängt med i svängarna - Vivid Audio har en butik i Limhamn?
Go to Top of Page

patrikcaesar
Member

704 Posts

Posted - 2009/08/17 :  00:07:28  Show Profile Send patrikcaesar a Private Message
Ja, Vivid kan lyssnas på på Limhamn.

Efter det att Caroli Musik & Bio slog igen har också ett antal leverantörer tjatat på att jag ska frångå showroomstanken och börja att sälja deras produkter.

Så ja, det finns Vivid Audio, men även Stello som demas just nu.

PL.Audio, McINTOSH Nordic Transient Design, Improved Audio mfl. kommer att representeras allt eftersom tid och yta tillåter.
Trigon, Stello, Aura Note, Lector mlf kommer att vara tillgängliga i Skåne framöver.

Igår så fanns även Ben & Jerry representerat som alltid då Martin tittar förbi och efter Wienerlängden som Per & Sven hade med sig, så kommer jag få leva på vatten och riskakor till nästa lördag



Generalimportör för HALCRO i Skandinavien
Återförsäljare av High end hifi.
Showroom i Skånes mitt.
Initiativtagare till Highendsociety.se

patrikcaesar@yahoo.com

0737 61 43 83

Edited by - patrikcaesar on 2009/08/17 00:09:22
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000