HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 skillnad mellan PA slutsteg och vanligt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

starre
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/01/09 :  22:32:22  Show Profile Send starre a Private Message
Någon vet om man kan använda Stageline STA-320 som finns på www.mds.se istället för tex. NAD 218THX. Jag ska använda det hemma.
Vet att stageline steget är ett PA slutsteg men är det bättre ljud i NAD slutsteget än stageline steget? Eftersom effekten är ungefär lika.
Vad är det för skillnad mellan ett PA slutsteg och ett vanligt slutsteg.

Jag är tacksam för alla tips.

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/01/09 :  23:09:19  Show Profile Send JM a Private Message
Det är inget som säger att ett PA-steg inte kan låta bra. Däremot så har många PA-steg fläktar som surrar, och det är ju inte speciellt kul...

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/01/12 :  23:45:47  Show Profile Send yoko a Private Message
I PA slutsteg lägger man ju den mesta vikten vid effekt och hållbarhet (man ska ju kunna elda på m. full effekt i en massa timmar!). När det gäller Hifi slutstegen lägger man ju den mesta tyngden på ljudkvalité och utséende. (Obs! inga absoluta sanningar!)

Det behöver ju dock inte vara ngn. större skildnad! Det kan ligga vettiga konstruktörer bakom båda slags slutstegstyperna... Vad gäller Stagelineslutsteget vet jag inte, har du en bild som jag kan friska upp mitt (el. min kompanjors) minne med?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000