Jag börjar få lite tid över och tänkte ta och bygga ett försteg inom snar tid. Jag har planer på att ha två par outputs med separat volymkontroll för detta vilket fick mig att fundera lite. Vanligtvis så sätts pottarna så nära insignalen som möjligt har jag förstått det, men för att kunna åstadkomma det jag vill så måste jag ha volympotarna vid utgången, vad har jag att se fram emot? Är det en väldigt dum ide?
Jag har försökt att komponera ihop alla möjliga sökkriterier utan att hitta något direkt konkret. Är det någon som har en direktlänk eller liknande? Optisk volympot låter som en fjärrstyrd historia vilket inte direkt har något med att ha en pot som ställer utgångsvolym för två utgångar (med en insignal)
Ah titta! vid sökning efter "optisk volympot" eller liknande hittade jag bara motoriserade potar :)
Det verkar intressant, jag hade tänkt att bygga ett aikido-försteg med två separata utgångar och volymkontroller, samt lågpassfilter på ena paret då det ska gå till mitt filterlösa subslutsteg som driver ett par TH.