HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Norrtälje Bluesfest idag 25/7, med recension 26/7
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/07/25 :  11:41:07  Show Profile Send byZan a Private Message
Någon som ska dit?

Brukar vara bra och trivsamt


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2009/07/26 10:30:15

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/07/25 :  14:41:13  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu åker jag och frugan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/07/26 :  10:29:03  Show Profile Send byZan a Private Message
Vi kom dit några minuter över 16.00 och från tältscenen möttes vi av musik från ett lokalt band (Blues Drivers). Därefter tog Jump 4 Joy över från strandscenen och det blev riktigt bra ös. Toni Lynn Washington klev upp på scenen och sjöng riktigt bra och med stor känsla. Al Blake kom också upp på scenen och spelade munspel så som en riktig blues artist ska spela munspel, med inlevelse.
Nu var klockan 18.00 och magen började kurra, så under måltiden lyssnade vi till Harmonica Henry & The Bluesrockers, skön musik från ett välspelande band.

När vi ätit färdigt så såg vi att många besökare var lagom förfriskade och njöt av tillvaron. Ja, en del var t o m redan nu överförfriskade, men inte jag, jag skulle köra bil senare. Det var en skön stämning, precis så som det ska vara på en sådan här fest.

Janne Schaffers Blues Project intog strandscenen kl. 18.30 och han spelade lite annorlunda låtar som t ex Norrland, Jag vill ha en egen måne, satelit m fl. men han lovade publiken att det var ifrån den ?-bluesskalan. Han är grymt säker och bandet var tight. Pratade lite golf med honom efteråt (vi har spelat ett antal företagsgolf tillsammans) när han stod och signerade skivor, men han är inte lika säker i golf som han är på gitarr kan jag lova.
Nu tog vi lite paus och strosade runt lite på området och passade även på att hämta lite kläder från bilen, luften från vattnet började bli kallare och lite råare, men med en jacka på sig så skulle vi klara hela kvällen.

Nu skulle Caroline af Uggla spela, det hade kommit mer folk nu (ca 2200-2400 personer enligt uppgift) kanske var det så att många kom för att se henne? Det var väl ingen blues direkt från henne, men riktigt bra framträdande och med texter som var tänkvärda.

Jacob & The Jackals på tältscenen spelade väldigt medryckande och bra.

Nu hade energin hos en del tagit slut. De hade somnat i knät på sin käresta eller så satt/låg de inlindade i filtar och frös. Tog del av musiken gjorde de i alla fall inte, synd för nu blev det riktig tunggung.
Junior Watson spelade riktigt bra och kompades av Jump 4 Joy, det var riktigt, riktigt bra. Al Blake och Toni Lynn gjorde också ett par låta här, Al var inte med matchen här men Toni Lynn var grymt bra.

Tog en sen kaffe i väntan på att Roffe Wikström skulle äntra strandscenen. Gott med lite varmt, för nu var det faktiskt riktigt rå luft som kom in från vattnet.

Roffe Wiksröm, ja vad säger man? Ingen svensk spelar blues som han, det är och det var riktigt roligt och fantastiskt bra det han förmedlade, grymt bra uppträdande.

Nu var kväll övergången till natt och vi gick hand i hand mot bilen och sammanfattade kvällen som väldigt trevlig och med bra musik. Satt på värmen på det högsta, vi frös lite båda två. När vi kom ut på den stora vägen så spelades Beds are burning med Midnight Oil, volymen ökade ordentligt och så också hastigheten när vi for ut från stadens ljus ut i Roslagsnatten mot fritidshuset och våra sängar som skulle få tjänstgöra som........ nä nu är det slut!

Ha en fortsatt skön sommar !

//byZan


"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000