HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare till Elac FS207a
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

TMA-1
Starting Member

10 Posts

Posted - 2009/07/15 :  20:04:58  Show Profile Send TMA-1 a Private Message
Tjenare,

Har ganska nyligen köpt ett par Elac FS207'or som jag är mycket nöjd med. Nu är jag ute efter en passande förstärkare. Ett par kandidater är Naim Nait 5i och Pirmare I21. Jag har inte lyssnat på dom än men ska snart i väg på en lyssningsrunda. Jag har läst en hel del om dessa och de verkar båda vara kvalitets-pjäser. Spontant känns det som att Primare skulle kanske passa lite bättre till just Elac (även om jag tycker Naim är snyggare :)).

Någon som har erfarenhet av dessa och kan säga några ord om dess skillnader och karaktärer? Några tips på andra intressanta förstärkare i samma prisklass?

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2009/07/16 :  02:10:37  Show Profile Send Jojosoda a Private Message
Hejsan!
Kan med lätthet rekomendera rotels 06 serie. Känner 4 goa vänner till mig, å alla kör med rotel Ra-06 med Rcd-06, en av dem har Rb-06 till för lite mer av allt. 3 av dem har Elac´s 247 den 4 :e har Elac 203,2. Jag personligen tycker att det är ett väldigt rakt förstärkar val. Gillar man rock så funkar rotel med bravur. Tillägg skall göras att jag har inte lyssnat på Nait 5i ännu, så lyssnar du får kommentarer gärna erhållas. Jag personligen lyssnade på rotels nyare kombo 1520, har jag för mig att den heter, dock höstens nyhet. Den är lite rundare i diskanten. Skulle gissa att folk som tycker att elac´s banddiskant är vass skulle gilla nya rotel, men det är vad jag tycker iof. /Magnus
Go to Top of Page

TMA-1
Starting Member

10 Posts

Posted - 2009/07/16 :  09:12:43  Show Profile Send TMA-1 a Private Message
Tackar för tipset. Rotel har jag också haft i tankarna. Skulle vara intressant att lyssna på den nye RA-1520. Den är dessutom riktigt snygg. Kunde skippat ton-kontrollerna dock.



Får se om jag hittar den någonstans.
Go to Top of Page

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2009/07/16 :  17:26:04  Show Profile Send Jojosoda a Private Message
Jag lyssnade på Best Sound i sthlm.
Go to Top of Page

TMA-1
Starting Member

10 Posts

Posted - 2009/07/16 :  18:56:16  Show Profile Send TMA-1 a Private Message
Tack, men jag bor i Malmö.
Go to Top of Page

TMA-1
Starting Member

10 Posts

Posted - 2009/07/21 :  20:12:23  Show Profile Send TMA-1 a Private Message
Sitter hemma nu med en Naim Nait 5i och testar. Jämförde i butik med Primare i21. Primaren lät mer högupplöst och ljusare men hade en tendens att bli vass tillsammans med Elac. Naimen lät skönare utan att göra avkall på något och jag tror den vinner i längden så det blev att jag tog med mig en hem.
Vilken skön kontroll den har över musiken, även när jag drar på har den grym kontroll!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000