HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Båtskrället läcker...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2009/06/25 :  20:49:47  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
..så det börjar bli dags att köpa ny.

Båten är väl cirka 25 år (vet inte exakt eftersom den ingick i husköpet) knappt fyra meter, av plast och av roddbåtskartär. Används i liten smålandsk insjö. Enligt Sjöfartsverkets skylt avsedd för max 3 personer och 4 hk motor. Det är alldeles precis lagom. Båten börjar emellertid bli lite gisten och ful - samt läckande. Har reparerat ett par läckor tidigare. Men de börjar bli allt för ofta återkommande och jag har ingen lust att öppna stadigvarande varvsverksamhet.

Söker lämplig ersättar. Helst nytt - då kan man knalla upp till lanthandeln så så fixar de att det ligger en båt i sjön efter x antal dager. (DET kallar jag serviceinrättning.)

Men vad katten ska vi kika närmare på. Vet ingenting om båtar - mer än att det inte bör komma in vatten nerifrån i dem. Har noll koll på fabrikat, konstruktionsprinciper - eller snarare allting.

Kan Forumets allvetare hjälpa oss med förslag och inspel om vad vi ska tänka på? Kanske till och med konkreta förslag på fabrikat och modeller?

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2009/06/25 20:51:21

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/06/25 :  21:03:26  Show Profile Send huzze a Private Message
En liten lätt aluminiumbåt?
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/06/25 :  21:07:18  Show Profile Send huzze a Private Message
Eller en liten Ryds, de är dubbelbottnade och osänkbara. Dock är båtar (även små) inte billiga.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000