HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Fostex BK202 expohorn
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2009/06/16 :  12:20:09  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message
Har inlett ett högtalarprojekt, där 2 Fostex FP203or ska ingå...
Men för att hålla nere volymen, så är min undran...

OM man nu vill konstruera ett halvt BK202 med ett element bara, om det nu är möjligt, vilka värden kommer ett sådan horn att få?

Jag byggde ett par BK202 för 25 år sedan, och det var ett sanslöst tryck i dem, men svag bas vid låg volym, vill gärna ha det "soundet" igen

Jag är totalt rudis och nybörjare på "seriös" hifi.

Vad som oxo finnes är 2st Gamma VLD 13 horn diskanter(band), och 2st "nyare" Gamma banddiskanter, den runda modellen.

Basarna blir TB W8-740C eller liknande .. (finns en tråd om dessa någonstans på siten).

/Anders
Bygger: Rök på balkongen..

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2009/06/16 :  14:49:39  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Det finns en version med ett element men här är en länk http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=48746

En variant http://www.passivmembranen.de/hifi/index_en.htm?/hifi/bk201kh_en.htm

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

Edited by - Bubbel on 2009/06/16 14:54:38
Go to Top of Page

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2009/06/16 :  18:44:08  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message
Det var ju utmärkt tack för dem, men verkningsgraden var ju inte så lyckad, 90db hmm...

202orna har 101db tror jag...

Grävde i mina gömmor och hittade alla mina Audioscan.tidningar.
där sägs BK201 99db, och BK202 "upp till" 120db men med High end ...

Eller kanske ett "Sonido" horn med FP203, hmm

/Anders

Edited by - Gastone on 2009/06/17 11:57:37
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2009/06/17 :  12:18:06  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Här är något jag har kikat på några gånger http://myurata.hp.infoseek.co.jp/en/grf/grf_01.html helt klart fräckt att göra en mindre version.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Gastone
Member

373 Posts

Posted - 2009/06/17 :  15:30:00  Show Profile  Visit Gastone's Homepage Send Gastone a Private Message
Enl. kostruktören så blir basen svag, plus att de är aldeles för stora för min del, men de var klart fräcka...

/Anders
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000