HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Göteborgare, hjälp vilsna engelsmän
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/06/09 :  20:29:04  Show Profile Send brewitz a Private Message
Det är dags igen. Nästa torsdag tar jag med mig sex engelsmän till Göteborg för lite fotboll. Spanien-England på torsdagkvällen, Sverige-Italien på fredagen (på tv nånstans där de säljer drycker).

I princip samma gäng var i stan för drygt två år sedan för ishockey och då landade vi på en restaurang i/nära någon saluhall. Det enda riktigt konkreta jag minns (av läget, inte resan) är att det låg ett schysst hak rakt över gatan, ???? ölrum/bar/hall kanske? Restaurangen föll de flesta på läppen och nu vill de gå dit igen. Kan någon med lite lokalkännedom peka mig i rätt riktning skulle jag bli himla glad.

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2009/06/09 :  21:28:51  Show Profile Send Zei a Private Message
Precis framför Saluhallen finns 7,ans ölhall som är ett riktigt gammelt hederligt ölhak. det är nog det du menar.. "precis framför" ligger en "fin" resturang. kan ta reda på namnet tills imorgon

/JZ

Signatur..
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/06/09 :  21:35:24  Show Profile Send brewitz a Private Message
7ans ölhall, så hette det. Vi gillade det stället starkt, killen bakom baren lärde sig beställningen på två röda, vi behövde bara vifta med armarna i luften så kom det glas per automatik.
Jag ser fram mot hjälp med namnet.
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2009/06/10 :  13:00:52  Show Profile Send Mickeman a Private Message
http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96lhallen_7:an

http://commons.wikimedia.org/wiki/%C3%96lhallen_7:_an?uselang=sv

Think what's inside the box!

Edited by - Mickeman on 2009/06/10 13:01:53
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/06/10 :  16:06:27  Show Profile Send brewitz a Private Message
I bilden nedan ses namnet Hall & Bar, kan det vara restaurangen/baren vi letar efter?

Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2009/06/10 :  20:32:03  Show Profile Send Zei a Private Message
Tjena!

Det stämmer,, Hallå Bar är den som ligger där :)

/jz

Signatur..
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/06/10 :  23:18:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
I saluhallen mitt emot ligger restaurangen "bee".

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zei
Member

826 Posts

Posted - 2009/06/11 :  09:19:45  Show Profile Send Zei a Private Message
Annars är Avalons (Hotellet) ställe rätt "inne" just nu.. ligger runt hörnet.

/JZ

Signatur..
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/06/11 :  09:50:59  Show Profile Send brewitz a Private Message
Jag har förstått att det ställe vi var på har bytt ägare (Hallå Bar --> Bee), då behöver vi inte orda mer om det utan vi får se vart vi hamnar.

Ingenting behöver vara inne för oss, så länge vi inte blir utkastade är vi glada. Avalon ser lite väl hippt ut, kanske ett gäng sjavigt klädda IT-människor, gamla nog att veta bättre, inte platsar in...

Andra förslag mottages tacksamt.
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/06/13 :  16:58:22  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Jag vet inte om det här stället är i eran smak, men min favorit pub är alla fall The Rover på Andra Långgatan 12. Visserligen var det ett par år sen, när jag besökte den, men jag tror att den håller samma goda standard.
Särskilt passar den dem som gillar testa lite sällsynta öl, som kanske inte säljs någon annanstans.
De har en hemsida också: http://www.therover.se/
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/06/14 :  16:20:29  Show Profile Send brewitz a Private Message
Rovers verkar ha Spitfire på tapp och ett par IPA på flaska, verkar som om vi skulle klara oss bra där. Tack för tipset.
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2009/06/14 :  17:55:58  Show Profile Send f95toli a Private Message
IPA=Isopropylalkohol

Är det verkligen gott?

Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/06/14 :  18:03:04  Show Profile Send brewitz a Private Message
Gott?? Vi ska ju tvätta vinyl.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2009/06/14 :  18:44:24  Show Profile Send byZan a Private Message
quote:
quote:
IPA=Isopropylalkohol

Är det verkligen gott?

Gott?? Vi ska ju tvätta vinyl.

Det kommer i alla fall låta gott

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/06/15 :  15:01:21  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
brewitz!

På Rover kände jag mig som hemma efter bara en kort stund. Otroligt trevlig atmosfär och fast jag kände ingen där sen förut började flera människor snacka med mig så småningom.
Grejen är att jag var ute efter en upplevelse som heter duga. Det är nämligen så att jag hoppades att någon bra pub i Göteborg skulle ha Westvleteren 12 på sin lista.

Jag frågade först på båda Bishops Arms pubar. Nix, det hade dem inte. Men en oerhört snäll och trevlig tjej ringde till Rover om dem råkade ha nämnda ölen i sortimentet. Och tro eller ej, dem hade det.
Det var inte särskilt billigt, men smaken är så oerhört gott att det kommer aldrig upp för sitt rätta värde.

P.S. Snacka om att vara serviceminded. Jag tror att det här kan inträffa bara i Göteborg!

Edited by - pick-me-up on 2009/06/16 22:35:10
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2009/06/15 :  16:11:46  Show Profile Send brewitz a Private Message
Vi bor i närheten så vi knallar nog dit och kikar.

Vet någon vänlig själ om det eventuellt visas cricket (Twenty20 mästerskapet är i full gång) någonstans i staden? Det borde ju finnas en del strandsatta fd. imperieinvånare i Göteborg som suktar efter lite riktig sport.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000