HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Stort tack till expert
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2009/06/09 :  16:50:40  Show Profile Send dwain a Private Message
Köpte förra året i februari en Asus laptop hos expert. Denna började krångla i julas och i januari lämnade jag in datorn. Första gången var den iväg 3 månader. Fick tillbacks den hade den ca 1dag fortfarande fel. Åkte in 2 månader service till. Fick tillbacks den hade den ca 2timmar fortfarande samma fel. Lämnade in den en 3dje gång. Det går en månad och jag börjar tröttna. Nu var det ca 6 månader som jag inte kunnat nyttja min dator. Efter ett besök i butiken och en personal som är jättetrevliga och ställer upp. Ringer verkstäder och skäller. Så blir det att jag får en ny dator beställd till mig. Går ytterligare en vecka ingen dator dyker upp. Efter 1,5 vecka går jag in och undrar vad som händer. De säger att jag ska återkomma om en timma så ska de ha ett svar på det hela. Kommer en timma senare och visst har de ett svar. Asuskillen är på semester och har därför inte skickat någon dator
Butikschefen säger då till mig att nu får det vara nog. Han tar med mig bort till datornhörnan och där får jag plocka ut en dator jag vill ha. Det blir en hp som var bra mkt dyrare än den jag köpte från början. Jag tänkte att okej då får jag betala mellanskillnaden. Men icke sa nicke han gav mig den till inköpspris vilket gav mig en jätterabatt

Så nu sitter jag med en Hp med en p8400 processor 3gb 800mhz ram och ett 9600gt kort och blueray och detta till ett ruskigt bra pris.

Måste säga att jag är verkligen tacksam för hur de skött det hela. Mkt trevlig butik och att få en jätterabatt utan att ens be om det var verkligen pricken över i. Så tack så jättemycket för hjälpen Expert Halmstad

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/06/09 :  22:16:38  Show Profile Send mace a Private Message
Men pengarna du betalade för den aset...f´låt Asusen då?

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Anjin
Member

158 Posts

Posted - 2009/06/09 :  23:03:36  Show Profile Send Anjin a Private Message
Grattis för en bra supportupplevelse! (får man väl kalla det till slut :))
Jag hade en del problem med min laptop från SIBA. Där var de allt förutom vänliga och tillmötesgående. Det var nog sista gången jag handlar där.

Än en gång, grattis.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2009/06/09 :  23:34:32  Show Profile Send dwain a Private Message
Hehe pengarna för aset/asusen fick jag tillbaka åså valde jag att lägga det i den nya datorn.

Kan för övrigt säga att asus är de enda som jag förstod det som skickar sina datorer neråt i Europa. Butikschefen sa det att det brukar alltid ta mellan 2-3 månader för asus med reparationer. Det tycker jag är lite dåligt.

Men jag är mer glad att det löste sig. Skittråkigt att behöva vänta så länge.

Har för övrigt provat att köra Madagaskar 2 i full hd på en 46tums löwe idag. Det blev mumma
Go to Top of Page

Thzar
200.000-klubben

816 Posts

Posted - 2009/06/10 :  01:08:24  Show Profile Send Thzar a Private Message
Asus skickaar sina ner till Holland. Har själv haft en Asus som åkte på zero dot garantin, de "FED express" kom och hämtade den och 10 dagar senare kom den med bud "FEDD express" Dock åkte den på en zero dot 5 dagar senare och åter igen kom FED och hämtade den....men denna gång tog det ca 2 månader. Sålde den strax efter den kom hem igen.
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2009/06/10 :  13:06:48  Show Profile Send Kmj a Private Message
quote:
Butikschefen sa det att det brukar alltid ta mellan 2-3 månader för asus med reparationer. Det tycker jag är lite dåligt.

Tar det så lång tid tror jag du kan få köpet hävt pga oskäligt lång reparationstid. Det skadar ju inte att kolla med ARN om någon annan hamnar i samma sits (riktat till framtida läsare).

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000