HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ljud på altanen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/06/02 :  16:04:11  Show Profile Send OcA a Private Message
Hur löser jag på bästa sätt att jag får ut ljud på altanen hemma?

Har inget zon 2 på min processor eller liknande...

Vore smidigt att komma åt musiken på datorn och webradio, fast väderskyddat så att grejerna tål att stå framme i utemiljö.

Det vettigaste kanske är att försöka ordna fram några sorts aktiva högtalare för utomhusbruk samt en Squeezebox eller liknande maskin? Ställa Squeezeboxen i fönstret så man kan skjuta med fjärren genom rutan (om det nu går).

Vad tror ni?

Får inte kosta några jättesummor. Max en två-tre tusen totalt.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

Schmutziger
Member

233 Posts

Posted - 2009/06/02 :  17:41:38  Show Profile Send Schmutziger a Private Message
finns trådlös ljud/bild+IR för 300-400 på clas i sjön, duger väl till altanen?
detta o ett par aktiva Behringer B3030A eller liknande landar ju på 3000:-
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=59033113
http://www.behringer.com/EN/Products/B3030A.aspx

Dock inte väderskyddat. Jobbigt med Ip-klassen....
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/06/02 :  19:46:47  Show Profile Send OcA a Private Message
Vettig idé med IR-sändaren! Nån som vet om den faktiskt fungerar? Har haft minst sagt blandade erfarenheter av sådana maskiner...

Jag lutar dock mer åt nån sorts lösning som man inte behöver mecka upp och ner varje gång man är klar. Högtalarna får gärna vara en fast installtion under takfoten exempelvis. Tror nog att ett par aktiva monitorer för inomhusbruk pajar rätt snabbt om de får hänga ute i det fria...

De enda utomhusvburkarna jag sett för vettiga pengar är Veres Audio på BRL och de låter allt annat än bra. Men man får ju inte high-end för ett par tusen...

Någon som vet om det finns aktiva burkar för utomhusbruk som man kan hänga under takfoten exempelvis? De får ju inte vara så stora heller...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000