HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Centerhögtalare till QRS Saturnus.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2003/01/08 :  09:07:52  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Hejsan, har ni något bra förslag till Centerhögtalare som kan passa till dessa ?
André.

Handla nu! svepningen har inga fickor.

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2003/01/08 :  09:23:29  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hej

QRS Callisto

mvh
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/01/08 :  10:35:58  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by sopwith

Hej

QRS Callisto

mvh

Instämmer med föregående talare.Denna centerhögtalare är en ren hit. Passar som "hand i handske" till QRS Saturnus. MvhKristofer
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2003/01/08 :  10:44:50  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Är det månne någon av er som har testat just denna kombination ?, isåfall vad har ni till bakhögtalare, är nämnligen i färd med att börja bygga i hop någon form av hemmabio/ sacd/multikanals anläggning och tar därför tacksamt emot förslag och ideer, smat hur man undviker ev fallgropar.
André.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/01/08 :  11:45:38  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by swingpjatt

Är det månne någon av er som har testat just denna kombination ?, isåfall vad har ni till bakhögtalare, är nämnligen i färd med att börja bygga i hop någon form av hemmabio/ sacd/multikanals anläggning och tar därför tacksamt emot förslag och ideer, smat hur man undviker ev fallgropar.
André.

Ja jag använder som sagt QRS Saturnus som fronthögtalare, Qrs Tellus som surroundhögtalare, Qrs Callisto som centerhögtalare. Förstärkeriet består av Primare SP31.7 , A30.2 och A30.3. SP 31.7 är en likadan förförstärkare som blev vald i Hifi&Musiks julnummer. Jag har haft denna kombination sedan Hifimässan på Arken.

Anledningen till att jag använder så stora bakhögtalare är bl a eftersom jag skulle få så lite i inbyte när jag köpte mina Saturnus så det blev bättre att byta ut mina surroundhögtalare istället för att byta in mina Tellus. Tidigare använde jag Qln 612 som surround och Qln 600 som center.

Med denna kombination anser jag mig inte ha något som helst behov av någon aktiv subwoofer. Jag har dock testat detta men inte märkt någon positiv effekt av en aktiv subwoofer i mitt system.
MvhKristofer
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/01/08 :  12:17:50  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Callisto är framtagen för att användas som center och sutrroundhögtalare till QRS Neptunus eller Saturnus så det lär inte vara några problem med klangmatchning o. dyl.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000