Author |
Topic |
|
swingpjatt
Member
338 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 09:07:52
|
Hejsan, har ni något bra förslag till Centerhögtalare som kan passa till dessa ? André. |
Handla nu! svepningen har inga fickor. |
|
sopwith
Member
595 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 09:23:29
|
Hej
QRS Callisto
mvh |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 10:35:58
|
quote: Originally posted by sopwith
Hej
QRS Callisto
mvh
Instämmer med föregående talare.Denna centerhögtalare är en ren hit. Passar som "hand i handske" till QRS Saturnus. MvhKristofer |
|
|
swingpjatt
Member
338 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 10:44:50
|
Är det månne någon av er som har testat just denna kombination ?, isåfall vad har ni till bakhögtalare, är nämnligen i färd med att börja bygga i hop någon form av hemmabio/ sacd/multikanals anläggning och tar därför tacksamt emot förslag och ideer, smat hur man undviker ev fallgropar. André. |
Handla nu! svepningen har inga fickor. |
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 11:45:38
|
quote: Originally posted by swingpjatt
Är det månne någon av er som har testat just denna kombination ?, isåfall vad har ni till bakhögtalare, är nämnligen i färd med att börja bygga i hop någon form av hemmabio/ sacd/multikanals anläggning och tar därför tacksamt emot förslag och ideer, smat hur man undviker ev fallgropar. André.
Ja jag använder som sagt QRS Saturnus som fronthögtalare, Qrs Tellus som surroundhögtalare, Qrs Callisto som centerhögtalare. Förstärkeriet består av Primare SP31.7 , A30.2 och A30.3. SP 31.7 är en likadan förförstärkare som blev vald i Hifi&Musiks julnummer. Jag har haft denna kombination sedan Hifimässan på Arken.
Anledningen till att jag använder så stora bakhögtalare är bl a eftersom jag skulle få så lite i inbyte när jag köpte mina Saturnus så det blev bättre att byta ut mina surroundhögtalare istället för att byta in mina Tellus. Tidigare använde jag Qln 612 som surround och Qln 600 som center.
Med denna kombination anser jag mig inte ha något som helst behov av någon aktiv subwoofer. Jag har dock testat detta men inte märkt någon positiv effekt av en aktiv subwoofer i mitt system. MvhKristofer |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 12:17:50
|
Callisto är framtagen för att användas som center och sutrroundhögtalare till QRS Neptunus eller Saturnus så det lär inte vara några problem med klangmatchning o. dyl. |
|
|
|
Topic |
|