HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ska jag välja H/K AVR 2500 eller 3500?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Canon
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/01/08 :  00:24:44  Show Profile Send Canon a Private Message
Funderar nu på att byta ut min Pioneer-receiver till en H/K. Vilken av Harman Kardons modeller jag ska satsa på? Funderar på AVR 2500 som min lokala handlare vill ha 5.500 för, vilket känns lite surt med tanke på att den finns för 4295 på nätet. Jag hade gärna velat handla den där, för supporten och all service de gett mig tidigare. Som student känns dock 1200 spänn som en hel del pengar att slänga ut för att vara snäll ...

Frågan är nu om det är lönt att lägga extra tusenlappar på storebror AVR 3500. Det som skiljer verkar vara lite effekt plus att den har en fjärr med mikrofon som ställer in optimalt ljud för rummet. (Visst, det funkar säkert inte klockrent..) I övrigt ser jag inte så många skillnader. Är det någon idé att lägga de extra tusenlapparna på detta? Någon som funderat i samma banor som jag och kommit fram till något?

/Magnus Persson

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/08 :  02:36:12  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Köp 3500 om du har råd!
2500 saknar 5.1 ingång vilket innebär att du i en eventuell framtid inte kan koppla in en multikanals SACD/DVD-audiospelare.

Ang. priser så bör vilken handlare som helst kunna pruta 10%!
(vilket blir knappt hälften av de 1.200:- i ditt exempel, sedan får du själv avgöra om det är värt en extra slant att ha en handlare att gå till om det krånglar t ex)
Tala om för handlaren att du helst vill handla hos honom, men att han då måste sänka priset.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/08 :  02:39:42  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Kom just på att det kommit nya modeller 2550 och 3550 från H/K.
Vet ej vad som skiljer mot de gamla, men kolla upp det!
Kanske du kan få ett bra pris på 3500 om den ska utgå?

(vet att de i fallet med 3550 har tagit bort något, typ bantat den)

//StefanZ

Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/01/08 :  09:59:58  Show Profile Send n/a a Private Message
Delete...

Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2003/01/08 10:06:26
Go to Top of Page

Canon
Starting Member

31 Posts

Posted - 2003/01/08 :  14:11:57  Show Profile Send Canon a Private Message
Det blir nog en AVR 2550 på www.apparat.se !

/Magnus Persson
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/08 :  18:29:39  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Tänk dig för!!!!

//StefanZ

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000