HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Problem med Primare i21
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2009/05/11 :  13:20:48  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Det är i alla fall vad jag tror.
Följande utspelade sig då jag inte var hemma.

Sambon lyssnar på musik medans hon städar. Plötsligt tycker hon att det låter konstigt ur stereon. Hon stänger av den och inväntar mig.
Väl hemma kan jag konstatera att det låter mycket skumt.

Ljudet låter precis som om det var en gamal bandspelare som spelade istället för en cd. Det låter dovt, ingen diskant och absolut inget rent ljud. Inget knaster eller skarap dock.

Jag har följande utrustning:

Primare i21, integrerad förstärkare
Copland CDA 289, CD-spelare
Harman/Kardon PA2200, slutsteg

Jag har använt Primaren som försteg i ca. ett halvår. H/K'n står för strömmen.

Jag har naturligtvis kopplat ur slutsteget och enbart kört med Primaren. Felet kvarstår. Så då kan det bara vara den eller CD-spelaren. Jag har mycket svårt att tro att min högtalre (Larsen 4) skulle packa ihop exakt samtidigt.

Vad kan felet vara? Jag kommer naturligtvis att, när tid finns, testa om det också kan vara CDn. Sedan blir det kontakt med tillverkaren av den defekta produkten.

Edited by - BluesBoy on 2009/05/14 18:00:59

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2009/05/15 :  16:15:51  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Ok, nu har jag konstaterat att det inte är CDn det är fel på. Det är Primaren som krånglar. Blir mail och samtal till tillverkare eller generalagent.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000