HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 En flisa av granit
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/09 :  10:01:09  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
På onsdag 13/5 är det release på Alf Robertssons sista skiva!!
Jag skall gå och boka ett ex strax, har inte lyckats se om den kommer på vinyl också, om inte får vi gemensamt bombardera skivbolagets mailbox tills dom ger upp.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/22 :  15:05:56  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Nu har jag lyssnat på den här skivan några dagar och jag kan inte säga annat än köp!
De fem spåren, nr 2-6 som är det sista han gjorde, producerat av Bjön Olsson, är plågsamt bra, sviterna av sjukdommarna är påfrestande tydliga men Björn Olsson har skapat en evig svensk klassiker. Han förstår uppnebarligen Alf helt och hållet, det här är så långt ifrån falskhet det går att komma, jag kan inte lyssna på det utan gnugga mig i ögonvrån. Återigen, jag uppmanar er att lyssna på det här, även om ni inte tror ni tycker om Alf Robertsson.
Resterande som är en liveinspelning från Falkenberg 2002 är skitbra, rolig och med Alfs showmanship i förgrunden.
De fem nya låtarna är dock ren magi och ett stort tack får riktas till Björn Olsson skapat detta mästerverk tillsammans med Alf.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2009/05/25 :  00:14:10  Show Profile Send SW a Private Message
Ja då blir det till att köpa den.

S
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000