HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 LL9206
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2009/05/03 :  10:46:06  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag har fått problem med ett par LL9206. Jag hade dem inkopplade innan i ett annat chassi men så byggde jag om det för att få bättre plats och mer användarvänligt utifall att jag behövde mer förstärkning.

Innan fungerade de utan problem men nu är bägge helt tysta det som skiljer är att de var hardwirade men nu sitter de på ett kort som skall göra det lättare att ändra förstärkning. Korten liknar dessa men gjorda med dremmelteknik http://www.stereophile.com/images/archivesart/907listen.5.jpg

Jag har provat lite olika varianter men utan resultat puppan fungerar riaasteget fungerar men det var ett tag sedan jag kopplade bort det från det förra chassiet och kopplade ihop det igår kväll jag misstänker att minnet sviker och att jag gör något fel.

Kom med förslag så att man kan få igång dem här är pdf filen http://www.lundahl.se/pdfs/datash/9206.pdf i schemat tänkte jag prova med C utan ct eller E beroende på riaastegets höga förstärkning.

Tyvärr kan jag inte bistå med bilder - ingen kamera.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/05/03 :  13:10:18  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Anders, Du har inte missat att primärsidan måste vara ansluten till systemjord på ena sidan lindningen? Alltså samma jord som efterföljande riaa.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

Bubbel

6796 Posts

Posted - 2009/05/03 :  15:20:36  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Det är jag medveten om Ingvar jag hade det inte inkopplat sist och det borde fungera även denna gång men kan ju provas för säkerhets skull utifall att.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Bubbel

6796 Posts

Posted - 2009/05/03 :  22:35:09  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Det har löst sig jag gjorde ett helt nytt kretskort till trafosarna och allt fungerade direkt.

anders

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000