HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Weber med gaständare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2009/04/25 :  22:46:16  Show Profile Send Terminator a Private Message
Hej alla grillglada,

Jag går och funderar på en ny 57 cm Weber med "vagn" och bänk. Jag tänkte dock höra om någon av er har erfarenhet av modellen med integrerad gaständare till briketterna/kolen. Den kostar 700 kr extra och verkar praktisk men samtidigt är det ju lite roligt att tända grillen med tändkuber och skorstenständaren.

Synpunkter och erfarenheter någon?

Mvh
Hans

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2009/04/26 :  00:46:57  Show Profile Send Melker a Private Message
Jag har den gamla Performermodellen. Det är klart du ska ha en sådan det är så vansinnigt smidigt. Det tar mig mindre än två minuter att rulla ut grillen hälla i briketter och tända dem. Man låter gaslågan brinna några minuter bara. I och med att det är så smidigt så grillar man ännu oftare.

M

Halmstad
Go to Top of Page

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2009/04/26 :  06:54:20  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message
Köp den!

Skall tilläggas att jag kör weber gasol, men om jag hade köpt en brikett grill, så hade det blivit denna modellen.

Kan rekommendera att använda rökspån, finns tom från gamla Jack Daniels Whiskeyfat.

Kolla in följande sida för inspiration:
www.barbecueweb.com

"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2009/04/27 :  10:42:34  Show Profile Send Terminator a Private Message
Tack för tips och länkar och jag meddela att det blev en performer som ska fraktas ut till sommarstugan till helgen. Jag köpte några tillbehör också men glömde gasflaskan till tändningen. Är det grillåterförsäljarna som gäller eller finns det billigare/smidigare alternativ? Jag såg att det ska vara en 450 ml flaska som ej är återfyllningsbar.

Grill on
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2009/04/27 :  14:09:25  Show Profile Send Melker a Private Message
Jag TROR att det är standard på de icke återfyllningsbara. Min gamla performer använder nämligen riktiga gasflaskor.

Halmstad
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000