Author |
Topic  |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2009/04/12 : 14:26:00
|
Hejsan alla äggstinna hifinördar
Jag har börjat klanta mig med en handöverfräs.
Jag köpte mina två första frässtål i en loppisbutik B&D Piranha. De skär som bara den, skarpa fina kanter 
Sedan köpte jag ett stål från H.Nyborg, samma pris som fynden i loppisbutiken, 50 kr/st.
Hualigen! frasiga kanter och tungt att jobba med 
Kan Ni rekommendera lämpliga frässtål i lite lagom kvalitet.
H.Nyborgs 50-kr-styckare går fetbort. B&D Piranha verkar bra så det räcker, men jag har inte hittat dessa i vanliga affärer och jag vet inte vad de egentligen kostar.
Ägg-ägg på Er! /Magnus |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts |
Posted - 2009/04/12 : 14:32:37
|
K-rauta har nog Piranha. Jag har kört en del med Biltemas o tycker att de funkar fint. |
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker |
 |
|
mr.olle.norell
Member

443 Posts |
Posted - 2009/04/12 : 18:37:49
|
Jag har kört julas billigaste möjliga och tycker att de var bra tills de blev slöa. De höll rätt länge för jag har kört massor! Men de där piranha håller säkert högre kvalitet om jag får gissa! |
Olle Norell |
 |
|
mace
London calling

5296 Posts |
Posted - 2009/04/12 : 20:18:02
|
Vi ska ju inte glömma att det är jag som står för handhavandet Kanske även bra stål framstår som sämre än de är 
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
 |
|
DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts |
|
Mschill
Member

420 Posts |
Posted - 2009/04/12 : 20:53:47
|
OK kanske inte "lagom" för alla men som snickare är dom oslagbara. Speciellt med Festools egna handöverfräsarFestool |
Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud. |
 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6801 Posts |
Posted - 2009/04/12 : 21:14:27
|
Glöm inte bort Biltemas frässtål betydligt bättre än H.N stålen. Festtool är det bästa man kan använda men kostar därefter också.
anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
 |
|
|
Topic  |
|