HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Highend stativ høyt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

006
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/01/06 :  18:01:47  Show Profile Send 006 a Private Message
Har lenge hatt lyst til å bygge høyt. som passer til rørforsterker (20-50W) og gjerne sammen med en aktiv sub. Høyt. bør ha diskant uten skarpe s'lyder. Ren, musikalsk mellomtone (som f.eks. i Verity Audio Fidelio). Bassen bør være detaljert, hurtig, morsom og fyldig men ikke nødvendigvis dyp. Høyt. bør ha god dynamikk og 3-D. Altså musikalsk høyt. som ikke bare spiller testplater. Tenker å bruke elementer som flex-unit, scanc speak ++. Delefilter og kabinett bør også være av topp kvalitet. Er det noen i nabolandet som har gode byggeforslag?
Har forresten: Bånd elementer fra Infinity Renaissance 90, Emim og Emit. Scanspeak 7" 8545. Dynaudio 9" 24W 100-8.

oog

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/01/06 :  20:05:04  Show Profile Send henricsson a Private Message
Hej, vilkommen till hififorum!

Eftersom du redan har ett par 8545 kanske toppen till E. Beers eVe-II skulle passa?
http://members.home.nl/edgar.beers/eveII.htm

Där han även valt bort SS 9900 för dess ljusa karaktär.


Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

006
Starting Member

8 Posts

Posted - 2003/01/06 :  23:38:58  Show Profile Send 006 a Private Message
Hei takker så mye for svar.SS 8545 har jeg brukt i 18l.bassrefleks kasse sammen med Dynaudio Esotec diskant.Bassen er fyldig,hurtig,presis og slagkraftig.Mellomtonen er varm i klangen.Diskanten behagelig,men mangler kanskje litt luftighet.Jeg er fornøyd med lyden.Grunnen til at jeg tenker på nye høytalere er at kassene er filtkledde,har ikke Esotec'ne lenger, vil gjerne ha noe som ser finere ut, og også fordi jeg er litt nyskjerrig på skaaning elementene.
Er det noen her som har bygd Eve-II?

oog

Edited by - 006 on 2003/01/07 00:03:03
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000