HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Silent Scythe - Heavy Metal/Thrash
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/03/04 :  10:54:17  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Ibland slänger jag ut sådana här tips när jag snubblar över nåt som jag tycker är bra.Denna gång hittade jag ett band som heter Silent Scythe som jag inte vet mycket om. De verkar bara ha släppt en skiva och verkar inte längre vara verksamma.

Skivan heter Suffer in silence och kom ut 2004. Jag skulle beskriva musiken som en blandning mellan Rob Halfords första Fightskiva och nyare svensk metal likt Soilwork/Darkane. Det vill säga klassisk heavy metal kryddat med lite thrashinslag.

Sångaren ylar rätt bra och spänner mellan ren sång och lite aggressivare stil, dock ej growl. Han har ju naturligtvis inte Halfords spännvidd men fungerar. En behållning med skivan är trummisens energiska och stabila driv som ligger som ett klippfast fundament i ljudbilden. Jag skulle säga att ljudet är strax över medel för en skiva i den här genren.

Skivan är jämn, kanske inte någon klassiker - men om du gillar genren så är det ändå värt en lyssning.

Här ett smakprov på titelspåret Suffer in silence (Youtube) som jag anser vara det bästa spåret på skivan.

Omslagsbild


Nu till det fina i kråksången - den kostar bara en tia hos en känd näthandlare med japanskt inspirerat namn som börjar på g, slutar på a, och har ett z i någonstans... Värt att chansa med andra ord...

Edit: stavfel

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2009/03/04 11:01:19

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2009/03/04 :  12:00:48  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Jo, den plattan är rätt så bra - helt klart ett fynd för 10 spänn!

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000