HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nån som lyssnat på Vincent SV-233?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

megadeth
Member

88 Posts

Posted - 2002/07/15 :  17:56:46  Show Profile Send megadeth a Private Message
Eller till och med äger en sådan. Vad tycker ni om den? Tycker den verkar helt OK i den prisklassen. Sedan är den ju väldig snygg oxå och det är ju ett plus




----------
/Flest prylar när han dör vinner

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2002/07/15 :  19:56:07  Show Profile Send Jadde a Private Message
Ful tycker jag.

What goes around comes aroun
Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/07/15 :  20:12:55  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!

Jo, ser ut att vara gjord av plast( även då A vet att det enbart är metall).


Mvh A
Go to Top of Page

gromit
Member

731 Posts

Posted - 2002/07/15 :  20:25:15  Show Profile Send gromit a Private Message
Jorma testade den på det gamla forumet. Kolla:

http://www.hifimagasinet.com/recensionsDetalj.asp?recensionID=154
Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2002/07/15 :  21:17:43  Show Profile Send marcus a Private Message
Nej men jag har denna:



Låter mycket bra tycker jag.
Go to Top of Page

megadeth
Member

88 Posts

Posted - 2002/07/15 :  22:55:14  Show Profile Send megadeth a Private Message
Quote som Jorma skrev på Hifimagasinet

quote:
Detaljupplösningen är väl så bra som Amplifixen,
utom i basregistret där Vincenten inte hade någon ork. Tack vare frånvaron av bas lät Vincenten hårt och metalliskt.


Läste en test av den i High Fidelity och där tyckte dom att just basområdet var en av den starkaste biten. Verkar lite skumt med motstridiga uppgifter. Man vet inte vem man ska tro på. Detta är nu inte menat som nån kritik mot vare sig Jorma eller HF. Mest som en liten tankeställare.


Var det helt nytt ex som du testade Jorma? Tror iofs inte att du skulle göra sån miss och testa en sprillans burk.


Nån mer som har testad den?
Kan ju även säga att bilden in alls stämmer med verkligheten. Kan hålla med om att den ser plastig ut på bilden, men den ser väldigt gedigen ut. Tycker jag iallafall

----------
/Flest prylar när han dör vinner
Go to Top of Page

Tobias
Member

185 Posts

Posted - 2002/07/16 :  01:01:14  Show Profile Send Tobias a Private Message
Jag har lyssnat en hel del på Vincenten, men har inte F/E-testat den mot någon annan förstärkare. Jag tycker nog att High Fidelity´s beskrivning stämmer bra med mitt intryck.

Det negativa med SV-233 tycker jag är att den inte gillar svåra högtalarlaster. På en av de högtalare jag lyssnat med släckte skyddkretarna ned den ganska tidigt. Visserligen spelades det relativt högt i ett ganska stort rum (ca 95m^3), men jag hade nog förväntat mig att den skulle klara lite mer än den gjorde.

Jag tycker nog sammantaget att det är en bra förstärkare för pengarna, men jag upplever att den inte har någon chans mot dyrare förstärkare (Advantage, Gryphon o.s.v.), som jag ryktesvägen har hört skulle få en svår match mot Vincenten

mvh Tobias



Edited by - Tobias on 2002/07/16 01:06:4
Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2002/07/16 :  12:40:30  Show Profile Send marcus a Private Message
95 kvadrat. Ganska stort rum. haha
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/07/16 :  12:42:34  Show Profile Send yalpa a Private Message
95 kubik står det ju seriöst att ange rummet i kubik...

Go to Top of Page

Patrik
Aston Martin

613 Posts

Posted - 2002/07/16 :  12:42:51  Show Profile Send Patrik a Private Message
marcus,

kubik...
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/07/16 :  12:52:34  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Har inte hört Vincents integrerade, men kunde ge ett exempel från marknaden här på vår sida av viken (=Finland).

Vincent gick åt verkligt väl då de började synas i Finland, för ett par år sedan. Också entusiaster med tyngre utrustning köpte de till synes mycket prisvärda komponenterna. Hur som helst, en tid efter detta började det röra sig en hel del begagnade Vincent-komponenter på marknaden, samtidigt somn det gick en hel del rykten om att ljudet inte var på den nivå köparna väntat sig...... De flesta som bytt ut sina Vincent-grejor lär ha återvänt till mera "traditionella" märken i den högre skolan...det mest utbredda uttrycket för Vincent-ljud jag hört är "mjukt" och "mörkt"....

Detta är ju bara ett exempel, vill betona att jag inte själv har erfarenhet av märket och att historien ovan kommer från kontakt och diskussion med handlare och andra entusiaster.

Mvh. RKL
Go to Top of Page

megadeth
Member

88 Posts

Posted - 2002/07/16 :  13:03:17  Show Profile Send megadeth a Private Message
OK

Tackar för alla svar. Tror inte att det blir en sån. Frågan vad man ska ha istället?


----------
/Flest prylar när han dör vinner
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/07/16 :  15:46:23  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Apropå det inlägget om Vincent och att folk har blivit missnöjda.
En av de viktigaste delarna när man skall handla hifi och i ännu större grad när det gäller High End är att man skall lyssna länge på det man skall köpa, och gärna ett flertal gånger innan man bestämmer sig för att detta märke, eller denna produkt, skulle kunna vara lämplig i din anläggning.

Det här gör ju att man blir nöjd längre tid än i fall man köper något efter att man läst bra testresultat i några hifitidningar.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/07/16 :  21:01:20  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Håller helt med dig, det är klart att man skall lyssna i förväg på det man köper...

Tanken var inte att såga Vincent eller något annat, som sagt har jag inte hört dem. Finishen verkar dock vara mycket fin i relation till priset. Tyckte bara att fenomenet var intressant som sådant.

Mvh. RKL
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000