HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Bygga digitala steg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/02/20 :  17:51:42  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
För inte så länge sedan var det väldigt många här som byggde tripath, Hypex och Icepower....verkar som om intresset för att bygga dessa steg minskat. Undrar vad det beror på?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/02/20 :  18:14:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det är nog så att de som ville ha har nog byggt redan.

Själv bytte jag ut mitt ICE 500A bygge mot ett Harman & Kardon steg
från 1977. Anledningen var att HKn hade ett helt annat grepp i basen.
Just att det är en svaghet har jag hört från flera håll, särskilt om
ICE-power. Hypex sägs vara bättre i det avseendet.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/02/20 :  18:17:38  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Har aldrig haft möjligheten att höra ICE-power, men Hypex och tripath. Av dessa två tycker jag att Tripath har ganska så väsentligt bättre ljud.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/02/20 :  18:21:51  Show Profile Send jonasz a Private Message
Det är lite lustigt för just basen var ju "digital"-stegens största tillgång när de var nya. Nyhetens behag kanske?

Betvivlar dock inte att HK'n är bättre.

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/02/20 :  18:54:54  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag tycker tripath spelar bra överlag faktiskt. Men så tror jag på att bygga nätdel åt digitala förstärkare i samma dimension som till vanliga slutsteg. Hade ett par UcD400 moduler o drev mina basar med ett tag, det funkade bra tycker jag. Riktigt sugen på att få klart min Tripath 4-kanalare och se hur det låter.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/02/20 :  19:05:51  Show Profile Send tian a Private Message
Jag har fortfarande kvar mina Acoustic Reality EAR 1001 ICE Power monoblock 1000w versionen.

Helt klart det bästa som jag har ägt (än så länge)
Go to Top of Page

Tomas J
fd _T_

1550 Posts

Posted - 2009/02/20 :  19:37:23  Show Profile Send Tomas J a Private Message
Jag håller på att bygga två ucd400 mono block, men just nu går det sjuuukt långsamt... fick reda på att transingarna landat på posten i dag så jag ska hänga på låset i morgon och försöka få ut dem... sen tror jag att jag har alla delarna... förutom vissa kontakter... biltema vägrar ju förnya sitt sortimente i uppsala :( alla chassiemonterade rca-honor är ju slut...

Ett forum dör utan tillströmning av medlemmar, Agera!
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2009/02/23 :  10:46:15  Show Profile Send Uniper a Private Message
Jag bytte ut mitt hembyggda Aleph5 mot UcD400-moduler (med den fina op:n) för några månader sedan. Det blev ju inte mycket byggande så jag tyckte inte det var lönt att lägga ut någon tråd om det. Men bra låter det, jag saknar inte Aleph:en.

Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat,
som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000