HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Support Your local dealer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/02/11 :  23:23:03  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Jag vet att jag klättrat över staketet då jag egentligen hör hemma i vinylforumet och antikrundan, men jag tycker att detta möjligen kan vara allmängiltigt, (jag köper sådana där små blanka skivor till bilen också, fast utklädd till oigenkännelighet).
Här i Kungsbacka, Sveriges 19:e största komun, har vi idag en skivaffär, en "Rocks", för 20 år sedan fanns 3st bra fristående. Men vadå? Det behövs kunder även för skivhandlare, jag själv började dels köpa skivor i Göteborg och sedan näthandla, dels Ginza och vad dom nu heter och så vinyl på vinylbutiken och Hotstuff, etc,etc. Men så tyckte jag ändå det var ganska trist, man vill ju leta lite , bläddra, fråga/prata. Så jag började terrorisera grabbarna som driver Rocksbutiken här genom att beställa sånt dom inte hadde hemma. Jätteglada ordnade dom detta och efter normalt 2 dagar kommer ett sms som säger att mina skivor kommit, ungefär samma priser som på nätet. Importvinyl tar lite längre tid, 2 veckor ungefär, billigare än Vinylbutiken. Sortimentet i butiken växer, jag träffar glada mäniskor och slipper tramsa med kortet på nätet, och ju bättre sortimentet blir, ju fler som ser mig hämta beställningsskivor eller bära vinylkassar som det står rocks på desto fler handlar och ännu bättre blir butiken. Möjligen ett problem som är lite småstadsrelaterat men även i Kungliga huvudsaken kan det väl vara trevligt med en bra skivaffär nära Surbrunnsgatan eller nått sånt?
Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2009/02/14 :  00:27:28  Show Profile Send DMGbg a Private Message
Instämmer till fullo. Vi handlar i samma affär av samma orsaker Ingvar

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000