HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 QRS Cirrus
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2009/02/10 :  16:25:06  Show Profile Send Klingan a Private Message

Någon som har lyssnat på dem?


Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2009/02/17 :  13:57:14  Show Profile Send Klingan a Private Message

Ingen som har lagt ett öra till dem?
Go to Top of Page

andreas_rosenlind
Starting Member

30 Posts

Posted - 2009/02/17 :  14:33:46  Show Profile  Visit andreas_rosenlind's Homepage Send andreas_rosenlind a Private Message
Jag har ett par QRS Cirrus och de låter riktigt bra. Mellanregister och diskant kommer från de större Nova och röster samt luft runt instrument är något av det bästa jag hört. För 25-28k känns dessa hgt väldigt prisvärda.

Jag hade i början problem med att basen lät rätt mesig, de gick djupt men det fanns ingen slagkraft. Det visade sig dock bero på mitt rum; efter att ha dämpat upp rummet och ändrat hgt-placeringen så låter de riktigt bra även i basen. Sidobasen samt två reflexer bak ställer nog en del krav på placeringen för att låta så bra som möjligt.

Jag har inte hört Merkurius II så jag kan tyvärr inte jämföra mot dem.

Lådan är väldigt stabil och finishen är väldigt hög. Terminaler bak är high-end WBT och allt känns solit. Jag har ett par i high-gloss rosewood så de har även hög WAF :)

Jag kör med Bladelius elektronik och traditionellt brukar QRS spela bra ihop med en sån setup. Jag är iaf väldigt nöjd med mina Cirrus!
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2009/02/18 :  15:34:42  Show Profile Send Klingan a Private Message
Tackar för svaret. När tid finns ska jag lyssna till dem. Vill minska ner listan med antal intressanta alternativ.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000