HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Pro-Ject RPM 6.1 SB skivspelare säljes ***SÅLD***
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ellep666
Member

61 Posts

Posted - 2009/02/09 :  08:27:19  Show Profile  Visit ellep666's Homepage Send ellep666 a Private Message
Nu med bilder tagna av mig. De blev gigantiska, så följ den här länken istället:
http://picasaweb.google.com/gunnarsson.pelle/ProJect?feat=directlink

Jag vill sälja den Pro-Ject RPM 6.1 SB i silverutförande som jag haft i ungefär ett och ett halvt år. Givetvis varsamt hanterad och i nyskick. Speltid uppskattningsvis 350 timmar under den här tiden. Utrustad med en Shure M97xe pickup.

Jag bor i Linköping.

Jag är enda ägaren. Kvitto för skivspelaren finns kvar. Jag har dock inte kunnat hitta kvittot för pickupen.

Originalkartong till både skivspelare och pickup finns. Jag kan skicka grejerna mot tillägg på priset för portokostnaden. Men helst vill jag att ni hämtar, alternativt att jag lämnar spelaren då jag inte är 100% säker på hur skivspelaren var packad när jag köpte den. Jag vill inte riskera att göra något "fel" eller att kära Posten bollar med paketet.

Varför sälja? Jag har kommit på att jag är en skivnörd i första hand och en hifinörd i andra hand. Därför tänker jag köpa en enklare modell av skivspelare och spendera mellanskillnaden på skivor istället!

Innan jag lägger upp annonsen på Blocket tänkte jag att jag ger er första chansen här. Jag kommer att uppdatera den här posten lite senare med bilder tagna av mig själv.

Pris: 5.500:-
(en ny Pro-Ject RPM 6.1 SB kostar idag 8.200 enligt prisjakt och pickupen kostar 1.195 hos Svalander.se)
Intresserad? Skicka ett PM eller maila mig på gunnarsson.pelle(knakelibrak-a)gmail.com

Texten nedan klippt från generalagenten Ljudtema.

Pro-Ject RPM 6.1 SB
Skivspelare med inbyggd Speed Box motorstyrning

RPM 6.1 SB har samma fina tonarm, 9c, som på RPM 5 och ett mittplacerat metallblock för optimering av tyngdpunkten, men också nyheter som den stora MDF-tallriken med vinylyta, ett inverterat lager samt inbyggd Speed Box motorstyrning som ger en mer exakt rotationshastighet samt möjligheten att enkelt välja hastighet mellan 33 och 45 varv per minut.
Bra ljud från en smart konstruktion
- Inverterat tonarmslager i härdat, rostfritt stål med lageryta i safir
- Koniskt tonarmsrör i kolfiber vilket kan roteras för justering av azimuth
- Speed Box motorstyrning för mer exakt rotation samt valbar hastighet på 33 eller 45 varv per minut
- Möjlighet att justera vertikal spårningsvinkel
- Tallrik i MDF med vinylyta samt skivpuck
- Inverterat lager med keramisk lageryta
- Mittplacerat metallblock optimerar skivspelarens tyngdpunkt
- Avkopplad motor för reduktion av vibrationer
- Konformade aluminiumfötter med sorbotandämpning

Egenskaper
- Pro-Ject 9c tonarm
- Elektroniskt valbar hastighet på 33 eller 45 varv per minut
- Mekanisk hastighetsändring för 78 varv per minut
- Skivpuck i mässing
- Guldpläterade RCA-kontakter
- Tillgänglig i silverfinish

Mer info hos Pro-Ject:
http://www.project-audio.com/main.php?prod=rpm61sb&cat=turntables#12296;=en

bild:
http://www.ljudtema.se/project/proj_pics/rpm/rpm61sb.jpg

Edited by - ellep666 on 2009/02/21 18:10:25
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000