HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Köpa beg bil.... Har köpt! Vad blev det?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mrk
Member

313 Posts

Posted - 2009/02/18 :  14:39:36  Show Profile Send mrk a Private Message
Vad blev det för bil?

Uppföljning tack!

-Det står en clown i mina kläder, och svär att allting är okay...
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=42636
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/02/18 :  22:10:33  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Vad blev det för bil?

Uppföljning tack!

Jag har ej glömt er inkl dig mrkutan jag håller på att kolla beg marknaden nästan varje dag för att få lite koll på hur olika märken/modeller ligger i pris och jag ska i helgen läsa Teknikens Världs stora Begboken 2007 som jag hade liggande för att försöka få ännu mer grepp på detta. Sedan att allt detta kanske i slutändan ändå inte hjälper en till att hitta den där bilen som bara rullar och rullar är en annan sak, men jag försöker läsa på en del i alla fall.

Angående budgeten för bilköpet så är den förändrad till absolut max "30",men jag lägger helst lite under den summan och köp blir det ännu på minst några veckor i alla fall då jag väntar på pengar ifrån ett mindre arv som inte är helt klart ännu.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Patrik Jansson
Starting Member

37 Posts

Posted - 2009/02/18 :  23:13:50  Show Profile Send Patrik Jansson a Private Message
Hmm, intressant läsning!

Jag håller också på att köpa en begagnad bil i den prisklassen.
Funderade på att skaffa en Mitsubishi Galant, men jag vet inte så mycket om just den modellen. Vad jag förstått är att den är hyfsat bensinsnål iaf!

Får hålla lite koll på denna tråden, du kanske ger oss andra som funderar över bilar ett och annat tips från begboken.

YNWA,
MVH Patrik
Go to Top of Page

jonny99
Member

432 Posts

Posted - 2009/02/20 :  11:13:02  Show Profile Send jonny99 a Private Message
Om man kollar runt lite på "uddabilar" så kan man göra fynd. Små praktiska halvkombis vill många ha, därför har de bra andrahandsvärde. Jag har en sådan härhttp://www.blocket.se/vi/13336540.htm?ca=15_s som har gått ungefär tre gånger längre och den är oförskämmt fräsch och bekväm för åldern. Fast det är ju svårare att hitta reservdelar på skroten än om jag hade haft en Volvo 940.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/03/15 :  11:48:21  Show Profile Send FBK a Private Message
Vaför det har varit så tyst ifrån min sida i denna tråd är pga att det dröjer ca: 1 månad till innan det kommer pengar till bilköpet.
quote:
Får hålla lite koll på denna tråden, du kanske ger oss andra som funderar över bilar ett och annat tips från begboken.

Ska försöka hinna med att skriva ner något av det mest intressanta någon gång framöver.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/04/19 :  23:39:19  Show Profile Send FBK a Private Message
Bilköpet är klart sedan ca: en månad. Det blev en Volvo 850-95a som inte har gått så där jätte många mil som de flesta gjort och som allmänt är i bra skick utan rost och att valet blev en Volvo berodde mest pga jobbar kollegors rekommendation och att en jobbar kompis har en granne som jobbar på en Volvo verkstad sedan många år = att man har möjligheten att få mer personlig råd och hjälp när det krisar som nedan.
Fick byta kylaren efter 3 veckor som tyvärr som började läcka, men äldre bilar är ju äldre bilar.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000