HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 kommer inte ut på nätet med mitt trådlösa netgear
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2009/02/05 :  17:06:10  Show Profile Send matså a Private Message
Hej

Just nu sitter jag fast i det fasta nätet. Men vill surfa trådlöst. Har gjort allt exakt, men när allt är klart enligt netgear installationen så visar bara datorikonen nere i högra hörnet ingen sk jordglobb, endast lokalt nätverk osv, kan inte komma ut på nätet. Help vad göra??

Min fotosida på flickr

d.ma
Member

233 Posts

Posted - 2009/02/05 :  19:05:56  Show Profile  Visit d.ma's Homepage Send d.ma a Private Message
hej,,
har du klickat om datorn att köra trådlöst?
själv så tog det ett tag innan jag själv kom på det
mvh daniel
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2009/02/06 :  13:26:14  Show Profile Send matså a Private Message
Det gick jättefint innan datorn strulade. Du vet nätet var långsamt som en snigel och musen och tangentbordet stannade, så jag körde om alltihopa(he kan ju varit där efter jag skulle sagt till datorn att det är trådlöst nu, vet ej) Men Tack, jag fick hjälp av Netgear (mycket trevligt bemöttande) och vi gjorde som du sa, den sa frånkopplad och då skickade han en ny firmware(för han trodde att routern behövde det och han hade rätt). Nu idag den 6:e feb så tog jag in den nya firmware, nollställde routern och vips så funkar det igen. :)


Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/02/07 :  15:27:22  Show Profile Send Vox a Private Message
Har du aktiverat den "trådlösa sändaren" i datorn? Jag höll på att bli tokig en dag att jag inte fick kontakt med routern innan jag såg att "wlan" inte var påslagen.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2009/02/08 :  01:46:39  Show Profile Send matså a Private Message
Nja nu igår när jag tog ner datorn igen för att prova att vi hade trådlöst. VAr jag lite snabb. Det funka inte och min hustru blev förbannad(riktigt, jag lova er förbannad) hon kom inte in i på hennes Tradera sidor. Naturligtvis skulle mitt dumhuvud testat där uppe först med adaptern för att se att jvi kunde surfa trådlöst. Och så gjorde jag så dagen efter. Men det konstiga nu var att routern hade flippat ut, fast jag uppgraderat den o allt. Men nu var jag så trött på det hela att jag körde in den nya filen till routern igen och nollställde den sedan. Sedan startade jag om den och körde Wizard på Netgears sida som man kommer in i om man loggar in. Och vips på något konstigt Pippi Greis vis så funkar det strålande nu.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2009/02/08 :  10:01:58  Show Profile Send Larsho a Private Message
Mitt råd

Ge fan i att testa mer nu.....

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2009/02/08 :  10:36:09  Show Profile Send matså a Private Message
Ja fast hade jag inte gjort det så hade jag inte kommit ut, min käre röding.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2009/02/08 :  10:52:22  Show Profile Send Larsho a Private Message
Inte röding, lax min vän...

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2009/02/08 :  12:30:14  Show Profile Send matså a Private Message
Nu tänkte jag på något helt annat, herr Lars. He he

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000