HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Knäpp knapp
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/02/04 :  23:36:46  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Glimlampan i strömbrytaren på mitt Mark Levinson steg har slängt in handuken. Hittar inga typbeteckningar eller fabrikat på den dumma knappen som även är en överströms-säkring, det klarar jag mig utan, det sitter vanliga säkringar i steget, men jag vill gärna ha ljusindikation när steget är påslaget. Problemet är att de mekaniska yttermåtten på knappfronten är ovanliga, 37x16mm och jag hittar inget som passar, känner någon möjligen till fabrikat?
Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

Egil
Member

80 Posts

Posted - 2009/02/05 :  01:42:54  Show Profile  Visit Egil's Homepage Send Egil a Private Message
Rätt säker på att jag har en liggande i de måtten men om den passar designmässigt är ju en annan historia.. påminn mig imorrn närint eresten av huset sover så kan jag rotafram den :)

/Egil
Go to Top of Page

Lord
Member

1020 Posts

Posted - 2009/02/05 :  12:07:31  Show Profile Send Lord a Private Message
Går det inte att byta lampan ? jag har gjort det på en udda brytare en gång. det förutsätter visseligen att den går att öppna den utan att förstöra den.

En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion
Min anläggning
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2009/02/05 :  13:02:40  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message
Glimlampor finns en del på ELFA, och rätt mycket på Conrad, så på det sistnämnda stället lär du hitta en lampa som passar om du kan montera isär strömbrytaren.

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2009/02/05 :  13:14:38  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Tack för tips, glimlampor har jag men switchen ser inte ut att vara öppningsbar utan hyffsat med våld, skalll kolla i kväll.
Ingvar

Go to Top of Page

Joda
fd. David_Web, Klubbmästare, Svavel

1407 Posts

Posted - 2009/02/05 :  13:26:50  Show Profile Send Joda a Private Message
Det mesta är öppningsbart om man bara vill. Lite filande och skärande på rätt ställe ska nog gå.
Sen när lampan är bytt är det bara att limma ihop. Och vill man öppna igen så löser aceton superlim (tror jag).
Är ju bara framsidan av knappen som kommer att synas så det är nog ingen fara om man tar det försiktigt.

Is that him?
That's the buffet table.
Well, how can we be sure unless we question it?

The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power.
Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg!
It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really...

Är klubbmästare i SVAVEL.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2009/02/05 :  16:10:49  Show Profile Send Lovan a Private Message
En dum fråga kanske men har du försökt kontakta Mark Levinson och fråga om dom har reservdelar? Antar att det är en äldre modell men det kan finnas lager ändå.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2009/02/05 :  20:28:03  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Det är Harman International som äger Mark Levinson numera, så intresset för service till äldre kunder existerar ej.
Ingvar

Go to Top of Page

Egil
Member

80 Posts

Posted - 2009/02/06 :  08:41:25  Show Profile  Visit Egil's Homepage Send Egil a Private Message
Tyvärr! fel mått även om den kom från en M.L.
Men som andra säger brytasig in i en kontakt brukar inte va så fasligt svårt. slängupp en bild på den om du körfast så kan vi säkert komma med tips.
Go to Top of Page

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2009/02/06 :  19:05:32  Show Profile Send esl a Private Message
LED + kondensator och motstånd i serie löser biffen.
Lägg dioden på 2-3 mA så glöder den bara lite.

/esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg

1969 Posts

Posted - 2009/02/07 :  15:21:37  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Har hittat en switch från Arcolectric med samma yttermått, (IP67 klassad, därför så stor) tyvärr så har den en led och bara ett lite runt ljusfönster, originalet har hela vippan transparent. Stoppar i den nya och försöker reparera originalet sen. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om kosmetika men detta steget är lite speciellt så om det går vill jag ha det i originalskick. Å andra sidan så har katten slutat att sova på mitt Accuphase P300 steg nu när de nya lytarna sticker upp igenom locket. Tack för tips och hjälp!
Ingvar

Edited by - Ingvar.Ahlberg on 2009/02/07 15:22:49
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000