HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Riktigt bra kaffekvarn - Såld/Bortbytt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/02/04 :  11:00:14  Show Profile Send drkim a Private Message
Vet ju att det finns många kaffeintresserade här på forumet så jag kollar intresset för min begagnade Mazzer Super Jolly...

Inser att den är är något för stor för mitt lilla pentry, den är begagnad med ett och ett annan märke på utsidan, plexitratten är lite "dimmig" i kanterna - detta märks dock inte med bönor i tratten, funktionen på kvarnen är 100%

Plexiglaset i "uppsamlaren" har ett par små sprickor men detta syns ej när den är i hållaren, en längre repa finns under Mazzermärket - tror även att ett skydd saknas över utloppet från själva kvarnen, dock inget som syns när locket är på, eller något som stör funktionen.

Fjädern till doseringshantaget är nybytt, kvarnen har stått i barmiljö, men är sparsamt använd trots de små utvändiga blessyrerna.

Kan skickas på köparens ansvar, företrädesvis med bussgods (Packar den givetvis enligt konstens alla regler, men man vet ju aldrig).

BORTA

Kan vara svår att nå pga mitt arbete - maila så hör jag av mig när tillfälle ges.


Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!

Edited by - drkim on 2009/02/08 22:21:07

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2009/02/04 :  13:57:16  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
En RIKTIGT bra kvarn. Har lånat en liknande modell vid tillfälle,, en dröm att arbeta med,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/02/04 :  20:41:49  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Den hade sonen velat ha :-)

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/02/04 :  21:25:17  Show Profile Send drkim a Private Message
quote:
En RIKTIGT bra kvarn. Har lånat en liknande modell vid tillfälle,, en dröm att arbeta med,

Jag kan bara hålla med, fantastiskt kvarn, men jag har nästan helt slutat dricka kaffe och dessutom känns det som lite overkill att ha en kvarn som nästan är dubbelt så dyr som espressomaskinen - plus att jag har en kvarn till...

Bättre den hamnar hos någon som verkligen uppskattar att använda den...

quote:
Den hade sonen velat ha :-)

Passar ju lite bra att den är till salu då...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/02/04 :  21:31:19  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Vi kanske ska byta kvarn...jag har en Quick Mill mindre men bra.

//Henrik

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/02/04 :  21:52:57  Show Profile Send drkim a Private Message
Hehe - vilken modell är det?

Jag har även en nästan oanvänd kromad Bodum Antigua kvarn - som givetvis inte är i närheten av Mazzerkvarnen i prestanda - men som i princip duger till mig...

Men jag är alltid uppen för förslag - maila gärna bilder och ev. mellanskillnadsförslag till mig på jocke@home.se

Kan tänka mig att byta mot kuliga hifigrejer oxå, inget skräp dock...
Hade tänkt använda pengarna att köpa led-ljus konverteringssats till mitt McIntosh slutsteg...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/02/04 :  22:04:17  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
Du har mail Jocke ;-)

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/02/08 :  22:21:33  Show Profile Send drkim a Private Message
SÅLD/Bortbytt

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000