HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Detta med vridomkopplare...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2009/02/02 :  20:49:46  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Jag vill fixa ingångsväljare till min förstärkare och vill kunna ha 4 olika källor. Men vad är enklast och hur gör man? Skall jag ha 4 poler per källa eller kan jorden vara gemensam?

"Learning by doing"

maal
Member

801 Posts

Posted - 2009/02/02 :  21:06:21  Show Profile Send maal a Private Message
Jag har kört med gemensam jord. Kolla efter en omkopplare som har 3 poler och 4 lägen.

Ett förslag hos ELFA;
35-490-29 Pris: 39kr + moms

DIY och rör.
Go to Top of Page

manw
Member

445 Posts

Posted - 2009/02/05 :  13:00:31  Show Profile  Visit manw's Homepage Send manw a Private Message
Tyvärr så använde jag denna billiga variant från ELFA när jag byggde mitt fina försteg. Efter ett ganska kort tag började denna glappa, och så har det varit i 4 - 5år, orkar fan inte byta den, måste byta kablaget också isåfall :-(

=> Även jag lärde mig genaom att göra: Använd inte detta billiga skit!

/Mats, född nyfiken
Go to Top of Page

lta
Member

72 Posts

Posted - 2009/02/08 :  13:22:13  Show Profile Send lta a Private Message
Om du vill göra av med mycket pengar, så kan jag rekommendera:
http://www.svalander.se/omkopplare/omkopplare.htm
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/02/08 :  14:10:32  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Eller kolla http://www.vt4c.com/shop/program/main.php?cat_id=60&group_id=2&hit_cat= - bra kvalitet men inga ockerpriser.
Go to Top of Page

Bardis
Member

3345 Posts

Posted - 2009/02/08 :  16:06:32  Show Profile Send Bardis a Private Message
Använder shallco (vilka man hittar hos vt4c.com) i mitt försteg med TVC ovh remote från BentAudio. Fungerar fint. Sitter en stegmotor monterad på baksidan på mitt ex. Shallco kanske är lättare att modda än ELMA.

Modda allt som går att modda!

Edited by - Bardis on 2009/02/08 17:46:11
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000