HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare A20/D20
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pergra
Starting Member

23 Posts

Posted - 2009/02/01 :  16:50:21  Show Profile Send pergra a Private Message
Idag närmast impulsköpte jag denna kombination för 3250:- per enhet. Har haft ögonen öppna ett tag efter Primare. Dessa ska spela mina Dynaudio 52SE.

Efteråt blev jag lite osäker på om jag gjort ett bra köp eftersom säljaren inte kunde fastställa om det var en MK1 eller MK2. D20 låter dock som att det är spelaren efter att mekaniken byts ut till Sony-grejer.

Nu undrar jag om jag gjort ett bra köp eller om jag gjort bort mig något?

Paketet kommer med bussgods på tisdag eller onsdag till veckan.

Edited by - pergra on 2009/02/01 16:51:26

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2009/02/01 :  18:04:48  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Det är nog under marknadsvärdet skulle jag tro,(iaf förstärkaren),den stora frågan är dock om den orkar med dina burkar.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2009/02/01 18:06:01
Go to Top of Page

Jonne
Member

1102 Posts

Posted - 2009/02/02 :  00:23:16  Show Profile Send Jonne a Private Message
Såg displayn ut så här var det MkI

PÅ MkII är displayn bredare än knapparna under
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2009/02/02 :  10:06:12  Show Profile Send johmi a Private Message
På baksidan av min A20 finns det angivet vilken MK det är. I mitt fall MKIII. Sitter i närheten av nätbrunnen.

/Mikael
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2009/02/02 :  10:13:50  Show Profile Send Orpheus a Private Message

Jag köpte min D20 av en privatperson som annonserade i lokaltidningen för 2500:-
Sicken röta man har ibland
Jag tror att det är ett bra pris du betalat,det är där de ligger i pris de få ggr de dyker upp
Menn det mest positiva är att det är en grymt prisvärd cd som spelar fruktansvärt kompetent inte långt efter min A5.
Grattis!!!

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2009/02/02 :  18:31:12  Show Profile Send e-robban a Private Message
MKIII ska vara samma som I20 har jag för mig (hade en mk3a själv förut)

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page

pergra
Starting Member

23 Posts

Posted - 2009/02/04 :  20:54:56  Show Profile Send pergra a Private Message
tackar för alla svar =) har lyckats fastställa att båda spelarna är av MKII versioner. inte dåligt pris du fick Orpheus :D har kopplat in o spelat och de låter bra. har dock ett frågetecken på rockmusik än så länge. men ska låta de rulla ett tag så får vi se =)
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2009/02/04 :  21:37:04  Show Profile Send FBK a Private Message
Personligen så avråder jag ifrån lite Primare stärkare ihop med Dynaudio då det blir för mycket värme/fyllighet enligt mina öron, men smaken är som baken.
PS. De allra nyaste modellerna har jag ej lyssnat på så de kanske är mer neutrala?

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2009/02/04 :  22:05:21  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Anser detsamma som FBK.MvhKristofer
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2009/02/04 :  22:29:46  Show Profile Send Manga X a Private Message
Dito.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2009/02/04 :  23:55:34  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Snöra ihop grejorna med Nordost så kan du nog "strama upp" ljudet och få det lite rappare och mera väldefinierat, det tror jag skulle göra gott i denna kombo. Beggade Nordost Solarwind är inte så dyra.

Edited by - Goldfinger on 2009/02/05 00:09:15
Go to Top of Page

pergra
Starting Member

23 Posts

Posted - 2009/02/05 :  19:55:00  Show Profile Send pergra a Private Message
måste hålla med ovanstående signaturer. ljudet är kanon så länge man spelar akustisk musik, men när de bli lite popigare så blir de lite grötigare och för varmt. basen känns slå och oprecis på nått sätt. dessutom är rockmusik en besvikelse, de känns som att de där trycket man vill ha saknas helt. har iofs dåligt hifirum utan mattor och kala väggar, men frågan är om det skulle göra så stor skillnad? som goldfinger skrev i början av tråden så är de nog så att A20n inte riktigt kan hantera min 52or fullt ut. behövs nog än en starkare förstärkare? jag råkar faktiskt ha just nordost solar wind kopplad mellan cd o förstärkare :)
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2009/02/06 :  09:28:10  Show Profile Send OcA a Private Message
Njae.. Har haft en A20MkII och kört ett par B&W 801F med den och det fixade den utan några direkta problem. Visst, idiotnivåer hörde man att det började tryta i kraft, men normalt högt var inga problem. Den hade full koll på burkarna och det lät riktigt bra. Lirar och lirade mycket hårdrock med den kombon och jag saknade inget särskillt i ljudet, basen var utmärkt tex. Visst fanns där ett värmeinnehåll, men att den skulle vara grötig och övergosig håller jag inte alls med om. Har även hört A20 med ett par Carlsson av nån variant och det spelade synnerligen neutralt och bra.

Körde med en Denon DCD 1550 som kanske stramade upp ljudet en aning? Kanske är kombon A20/D20 som blir lite överfyllig?

Klarade A20'n av mina 801 så klarar den nog ett par 52'or...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2009/02/07 :  10:47:46  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Det där beror ju mycket på hur impedanskurvan ser ut, samt känsligheten på högtalaren. Har du jämfört dessa två högtalares specar OCA?

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000