HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Uppgraderade Zap Pulsar...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

T-ReX
Member

419 Posts

Posted - 2003/01/04 :  18:41:14  Show Profile Send T-ReX a Private Message

Är det någon som har installerat uppgraderings set nr1 o nr2 till Zap Pulsen?

Skulle vara interesant o höra vad det ger för resultat (främst paket nr2) då jag går o funderar på om jag ska uppgraera mina också...




Lash
Member

814 Posts

Posted - 2003/01/05 :  04:00:02  Show Profile Send Lash a Private Message
Hur går det med Zappbygget, har du bytt ut zapparna och fått dom att fungera än? Själv har jag precis fått alla grejer och jag har redan uppgraderat mina zappar till v1 innan jag ens provat dom. Skillnaden till v2 är jag också intresserad av att höra hur den är.

Edited by - Lash on 2003/01/05 08:42:52
Go to Top of Page

T-ReX
Member

419 Posts

Posted - 2003/01/05 :  12:24:53  Show Profile Send T-ReX a Private Message
Det ligger ganska stilla. Kommer ingenstans.

Har konstaterat att motstånden (den på 2,2onm) på Pulse modulerna är keff på samtliga. Vet inte varför de ger upp, eller om det är fabriksfel... för de är inte brända eller så hmm Prova mät dina motstånd, 2 röda och sen 2 guld streck på beteckningen är 2,2ohmarn



Go to Top of Page

T-ReX
Member

419 Posts

Posted - 2003/01/05 :  12:27:12  Show Profile Send T-ReX a Private Message
Hur ser din nätdels konfiguration ut Lash?



Go to Top of Page

Lash
Member

814 Posts

Posted - 2003/01/05 :  23:18:28  Show Profile Send Lash a Private Message
quote:
Originally posted by T-ReX

Hur ser din nätdels konfiguration ut Lash?



Just nu ligger transformatorn på vardagsrumsbordet alldeles ensam och väntar på att lådan ska bli klar, men annars tänkte jag använda den här.
Använder du något av det där till höger om lytbanken? Jag såg inget sådant när du hade bilderna uppe. Jag har köpt komponenterna till det iaf, så jag provar väl, men jag vet inte riktigt vad det gör.

Har du skickat in zapparna för reparation eller försöker du felsöka dom själv? Vad är det för fel på motståndet?

Edited by - Lash on 2003/01/05 23:21:37
Go to Top of Page

T-ReX
Member

419 Posts

Posted - 2003/01/06 :  00:27:14  Show Profile Send T-ReX a Private Message

Jag använder rubbat av det på högersidan, lika bra tänkte jag, men jag kopplar in det först då jag fått igång pulsen. Det är det röda motståndet på sidan av kortet som mäter 0 = keff ja jag undrar också varför.

Det nämns i deras PDF att man ska kolla den vid problem, nån GND krypström eller liknande som är elak? hmmm verkar inte vara nåt man kan mäta sig till (med DMM) då jag fick värden som åtminstone verkade korrekta för själva nätdelen.

Ska köpa en hög nya motstånd att ersätta dem med o leka lite till, sen åker de ut genom fönstret Har fixat ett annat slutsteg nu så det problemen med pulsen kanske löser sig om man ger det lite tid...







Go to Top of Page

T-ReX
Member

419 Posts

Posted - 2003/01/06 :  00:28:36  Show Profile Send T-ReX a Private Message
Kör du på dualmono med samma traffo som jag? Hur stor kondingbank?



Go to Top of Page

Lash
Member

814 Posts

Posted - 2003/01/06 :  11:54:24  Show Profile Send Lash a Private Message
quote:
Originally posted by T-ReX

Kör du på dualmono med samma traffo som jag? Hur stor kondingbank?



Jag kör med en elfas 800VA transformator och 6st 10000uf.
Go to Top of Page

e96mlo
Member

504 Posts

Posted - 2003/01/08 :  16:00:09  Show Profile  Visit e96mlo's Homepage Send e96mlo a Private Message
Är det någon som fått igång sina Zappar? Skulle vara intressant att få veta hur de låter.

Jag har för mig att utgångsfiltret inte ingår i återkopplingen på Zapparna. Detta borde betyda att man får ett visst fasfel. Är det hörbart (förutsatt att man kör fullregister)?

/Marcus
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000