HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bruce nya
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2009/01/29 :  22:10:32  Show Profile Send rolnor a Private Message
Lyssnar på Brusans nya "Working On A Dream" Kanske inget mästerverk som "Born To Run" eller "Darkness on the Edge of Town" MEN, helt OK, bättre än "Magic" enligt mej, läste i en intervju i DN att han nu inte sorterar låtarna lika noga som förr och det var väl det som var så läckert med hans äldre plattor att låtarna hörde ihop, både text och musikmässigt?! Vad tycker ni?

rolnor

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2009/01/29 :  22:35:56  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Som du säger, bättre än Magic, men fortfarande ganska kass om du frågar mig. Tråkig kanske är mer rätt ord.

"Learning by doing"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/01/30 :  07:27:34  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag tycker att den är ojämn, precis som "Magic". Bägge skivorna innehåller dock flera bra låtar. Man skulle tagit de bästa låtarna från båda skivorna och gjort en skiva av det, DÅ hade man fått en kanonskiva som kunnat mäta sig med hans bästa skivor ("The River", "Born to run", "Darkness on the edge of town", "Born in the USA").

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2009/01/30 07:28:03
Go to Top of Page

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2009/01/30 :  15:58:55  Show Profile Send rolnor a Private Message
Jag instämmer, men det är precis så han inte gör längre, nu ska allt ner på skiva...

rolnor
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2009/02/02 :  19:51:04  Show Profile Send Zombie a Private Message
Finns ju massor unga av artister att lägga sina surt förvärvade på istället...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/02/02 :  21:34:59  Show Profile Send matte76 a Private Message
Åldern är skit samma vad gäller bra musik...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/02/02 :  21:37:58  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Precis och gammal är inte alltid äldst....

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/02/03 :  07:33:25  Show Profile Send matte76 a Private Message
Förvisso inte men nya skivan är bra om man inte jämför för mycket med hans äldre skivor (70-80 tal). Lite ojämn visst men de låtar som är bra (merparten) är mycket bra eller ganska bra. "The wrestler" tex är årets bästa låt hittills! Filmen är för övrigt också grymt bra, rekommenderas...Mickey Rourke är riktigt bra som avdankad fribrottare

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2009/02/03 07:51:15
Go to Top of Page

DMGbg
Member

301 Posts

Posted - 2009/02/08 :  23:01:51  Show Profile Send DMGbg a Private Message
Men att gamla Bruce måste låna från Kiss gamla discoflirt "I was made for loving you" är på gränsen till vad jag klarar av

Två intressen är musik och ljud. Jag strävar mot att förena dem.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/02/09 :  09:15:23  Show Profile Send matte76 a Private Message
Tycker det är ganska fräckt/roligt, en klassisk Kiss-låt ju

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000