Author |
Topic |
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2009/01/27 : 09:58:45
|
Hejsan
Jag börjar bli lite trött på laddtider mm på min blurayspelare när jag lirar vanliga cdskivor. Jag är dessutom inte sådär jätteförtjust i Squeezebox då min iblandtappar nätverk och buggar sig. Jag tänkte införskaffa en gammal hederlig cdspelare. Antagligen den allra sista jag köper. Vad tror ni om denna?? specen ser ju riktigt bra ut:
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?Key=6772 |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
dB
Member
425 Posts |
Posted - 2009/01/27 : 11:04:43
|
Hej, Den ser onekligen bra ut på bild och specen är helt OK. XTZ produkter ger grym valuta för pengar tycker jag. Har inte haft chans att lyssna på cd#8217;n du är intresserad av men Fyndbörsen erbjuder Buy & Try. Från Fyndbörsens hemsida: Buy&Try innebär att XTZ lämnar ett mer fördelaktigt "öppet köp-villkor" på produkten. Kort innebär detta att du har full returrätt i tre veckor efter köp. Köp, testa själv. Återkom gärna med lysningsintryck! Lycka till! MVH Dzenan
|
Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
|
|
|
keso77
Member
220 Posts |
Posted - 2009/01/27 : 13:32:55
|
Bor du i Stockholm med omnejd så säljer även Hifikit.se XTZ numera. Kanske läge att åka och titta/klämma/lyssna? |
Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2009/01/27 : 15:23:33
|
Jag bor inte så långt från Fyndbörsen så det kanske blir en dagstur dit istället. Eller hemlån (buy and try). Jag är ganska lyckligt lottat på det sättet att jag har möjligheter att låna hem Naim, Meridian, Marantz mm så att man kan utvärdera hur bra XTZ står mot betydligt dyrare spelare ;-) |
|
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2009/01/27 : 17:56:55
|
Intressant .. |
|
|
|
Bossekaka
Member
137 Posts |
Posted - 2009/01/27 : 23:02:15
|
Väntar med spänning!
Är också intresserad av cd'n, även förstärkaren i samma serie är intresseant.
Skulle bli en snygg kombi i hyllan.
//Kaka |
Technics SL-1210/Yamaha CDX-1060>Yamaha CX-630>Yamaha MX-630>Audio Pro Focus |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2009/01/28 : 07:32:57
|
Synd att förstärkaren inte har balanserade utgångar för att kunna köra den med cdspelaren balanserat. Själv har jag goda erfarenheter av att köra balanserat. Jag antar att en sådan uppdatering av förstärkaren kommer inom kort. |
Edited by - Dan Brickman on 2009/01/28 07:33:18 |
|
|
jonasz
Member
2542 Posts |
Posted - 2009/01/28 : 09:00:51
|
Dan, har inte du en värsting Pioneer receiver? Eller är jag ute och cyklar nu? Varför i så fall inte köpa den billigaste cd'n du gillar designen på och köra digitalt? |
You'll Never Walk Alone... |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2009/01/28 : 09:55:28
|
Varför inte?? fast denna XTZ är ju den billigaste, vettigaste jag kan hitta
Jag har faktiskt en LX-71 också. Bluray. Fast den är seg som synden. Ljudmässigt är den nog ok även om jag inte jämfört med en dedicerad cdspelare. Den passar dock bildmässigt och designmässigt gött ihop med förstärkaren. Det vore intressant att jämföra ju
Jag har även haft funderingar på en Pioneer PD-D9-J men har lite svårt för designen och man får ju inte snöa in allt för mycket på ett märke. Jag har XTZ högtalare runt om i ett 7.1 system och är förvånad över både byggkvalitet och ljudkvalitet hos dessa relativt sett billiga produkter. Dubbla subbar är på ingång dessutom
..jag vet..jag är en prylgalning.... |
|
|
educk
Member
316 Posts |
Posted - 2009/01/28 : 10:39:46
|
hmm hoppas de kommer bilder när sakerna är på plats |
Ljudrättsaktivist arcam cd82 - Plinius M16 - Electrocompaniet AW60FTT - Martin Logan Vista |
|
|
|
Topic |
|